پنجشنبه , 9 فروردین 1403

۵۰میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز اختصاص یافت

 علیرضا باباخان  در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در   کرج   در مورد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز، اظهار داشت: در سال جاری به 9 شرکت فناور و دانش بنیان بالغ بر 62 میلیارد ریال تسهیلات داده شده است و تا یک ماه آینده حدود 70 میلیارد ریال به 15 شرکت جدید تسهیلات داده می‌شود.

وی افزود:  بیش از 50 پرونده درخواست تسهیلات برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان توسط صندوق پژوهش و فناوری استان البرز مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه نرخ تسهیلات اعطایی بین چهار تا 11  درصد و با تنفس شش ماهه است ، بیان کرد: با مساعدت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سال جاری 500 میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تا سه ماه آینده برای 12 پروژه 620 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر می شود،ادامه داد: یکی از تسهیلاتی که برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده صدور انواع ضمانتنامه است، در راستای کمک به تولید 13 فقره ضمانت نامه به ارزش حدوداً 580 میلیارد ریال صادر شده است.

 باباخان با اشاره به اینکه  در شرف عقد نخستین قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 110 میلیارد ریال هستیم و این در حالی است که شش طرح متقاضی سرمایه گذاری هم به ارزش حدودا 300 میلیارد ریال در دستور کار  بررسی قرار داده ایم، ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمتی برای حمایت از شرکت‌های فعال در  شرایط کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان البرز از اواسط شروع پاندمی کرونا تاسیس شده است اما در همین زمان کوتاه  بالغ بر 12 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از منابع صندوق پرداخت  شده است.

وی به پروژه مرکز نوآوری و شتابدهی “شهید قاسم سلیمانی” اشاره کرد و ادامه  داد: صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با تامین مالی 560 میلیارد ریالی به کمک ساخت مرکز نوآوری و شتابدهی شهید قاسم سلیمانی رفته است؛ در حالی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 150 میلیارد ریال تامین اعتبار  در این زمینه تخصیص داده است.

 باباخان  تصریح کرد: هنوز با اهداف مان فاصله زیاد داریم و می‌توانیم در تمام زمینه‌های مالی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان  با هدف رشد و شکوفایی تولید کمک کنیم.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …