یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

۳ خبر از شهرستان های استان بوشهر

 به گزارش ایرنا، رئیس شبکه بهداشت درمان دشتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این شهرستان  واکسن کرونا دریافت کرده اند.
پرویز احمدی روز چهارشنبه در  جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دشتی افزود: هنوز ۲۰ درصد جمعیت این شهرستان واکسن نزده اند که باید هر چه زودتر به مراکز ثابت و سیار واکسیناسیون دشتی مراجعه کنند و واکسینه شوند.

وی  افزود: بیشترین پوشش واکسیناسیون در دشتی با ۸۸ درصد مربوط به سالمندان است که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

احمدی اضافه کرد: در زمان حاضر هیچ کمبودی و مشکلی در زمینه تامین انواع واکسن و صف انتظار در این شهرستان وجود ندارد و از شهروندان خواست برای ریشه کن کردن این بیماری منحوس و بازگشت به شرایط طبیعی و عادی هر چه زودتر به هشت پایگاه ثابت و مراکز سیار در سطح شهرستان دشتی  مراجعه کنند.

احمدی به انجام دز سوم واکسن کرونا در شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: همه افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه از دوز دوم واکسن آنها گذشته باشد باید هر چه زودتر برای ارتقای ایمنی  خود دز سوم واکسن دریافت کنند.

فرماندار دشتی گفت: یکی از موفقیت دولت سیزدهم اجرای موفقیت آمیز واکسیناسیون عمومی و پوشش بالای آن بوده که باعث شده وضعیت کرونایی همه نقاط استان بوشهر و بیشتر نقاط کشور به رنگ آبی (کم خطر)  و زرد ( با خطر متوسط) در آید.

عبدالله نادری افزود: یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌ها برای کنترل کرونا واکسیناسیون است و همه کسانی که تاکنون موفق به زدن واکسن نشده اند باید هر چه زودتر به مراکز تعیین شده مراجعه و  واکسینه شوند.

وی به  اجرای طرح هوشمند کرونا و کنترل ترددها اشاره کرد و افزود: برای مهار و کنترل کامل کرونا اجرای طرح هوشمند بسیار ضروری و مورد تاکید ستاد ملی کرونا است و مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان باید برای اجرای دقیق این طرح نظارت جدی داشته باشند.

فرماندار دشتی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مکانهای عمومی، تجمع ها، اصناف، ادارات و بازارهای هفتگی در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندارگناوه: کیفیت نان در این شهرستان پایین است 

۳ خبر از شهرستان های استان بوشهر

 فرماندار گناوه گفت: مردم این شهرستان از کیفیت پایین نان گلایه‌مند هستند و نانواداران باید حقوق آنان را در این زمینه رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز چهارشنبه در نشست با صاحبان نانوایی این شهرستان افزود: گران شدن قیمت نان باید توام با بهبود کیفیت، رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و خواسته متولیان و مردم نیز همین است.

وی اظهار داشت: نان قوت غالب و موردنیاز همه مردم است و آنها  از نانوایی‌ها و مسئولان در این زمینه توقع به جایی دارند.

فرماندار گناوه افزود: سختی‌های کار نانوایی‌ها برای ما قابل درک است و هیچکس منکر زحمات و سختی‌های کار این قشر نیست اما این مشکلات نباید باعث تضییع حقوق مردم شود.

وی  خطاب به نانواداران گفت: اگر مشکلات یا درخواست‌هایی دارید باید مطرح تا توسط مسئولان در سطح استان بوشهر پیگیری شود و ما آماده همکاری برای کمک به رفع آنها هستیم.

صفری بیان کرد: رعایت کامل نکات و دستورات بهداشتی، برخورد خوب و مناسب با مردم، رعایت پوشش مناسب کارگران و کارکنان،حقوق مشتریان و اخلاق مناسب، عدالت در توزیع نان و تکریم ارباب رجوع  از نانوایی‌های شهرستان مورد انتظار است.

وی افزود: گناوه از شهرستان‌های گردشگر پذیر در جنوب کشور  است که سالانه پذیرای تعداد زیادی مسافر از اقصی نقاط کشور می شود و در این زمینه نوع برخورد و رفتار نانوایی و سایر فروشندگان و بازاریان مهم است.

فرماندار گناوه گفت: متصدیان نانوایی با رفتار و برخورد مناسب، شهرستان خود را بخوبی معرفی کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور مسافران در شهرستان، افزایش سهمیه آرد مورد توجه قرار گیرد و مکاتبات لازم در این زمینه انجام شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر بیش از ۵۰ واحد نانوایی دارد.

پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی در دشتی اجرا شد

۳ خبر از شهرستان های استان بوشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته پژوهش، طرح پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی در دشتی اجرا شد.

حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با این طرح گفت: به مناسبت هفته پژوهش طرح پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی با همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، جمعیت هلال احمر دشتی و پژوهش‌سرای استاد هاشمی‌زاده در شهرستان دشتی آغاز به کار کرد.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف گرامیداشت هفته پژوهش، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به منظور استفاده دیگران از یار مهربان در شهرستان اجرا می‌شود.

زارعی افزود: افراد می‌توانند کتاب‌های خود را که کمتر استفاده می‌کنند را به ایستگاه این طرح در خیابان شهید مطهری جنب قلعه محمدخان دشتی تحویل دهند تا بین کتابخانه‌های عمومی مناطق کم‌توسعه و مدارس شهرستان توزیع شود.

وی با بیان اینکه در اختیار قرار دادن کتاب‌های خوانده‌شده افراد به دیگران مهم‌ترین هدف این طرح است، عنوان کرد: تحقق این مهم وظیفه‌ای عمومی است زیرا می‌تواند علاوه بر اهدای دانایی به دیگران، فرد و یا خانواده‌ای را به این مهم تشویق کرد.

زارعی بیان کرد: پویش اهدای کتاب در شهرستان دشتی به شکل‌های مختلف اجرا شده و تاثیر فراوانی در فرهنگ‌سازی کتابخوانی داشته است و امیدوارم ضمن استقبال خوب مردم، این طرح به افزایش این فرهنگ‌سازی بیانجامد. 

وی ادامه داد: جامعه برای رشد، شکوفایی و کسب دانایی نیازمند توجه ویژه به کتاب است که این مولفه در بین کودکان و نوجوانان بیشتر احساس می‌شود و باید زمینه کتابخوانی را میان این قشر مهیا کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی یکی از برنامه‌های هفته پژوهش شهرستان است که به مدت ۲ روز برنامه‌ریزی شده و پس از آن علاقه‌مندان و دوست‌داران به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌توانند کتاب‌های خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان تحویل دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …