شنبه , 8 اردیبهشت 1403

۳۰ درصد مدارس استان البرز فرسوده است

وی افزود: نرخ رشد بالای دانش آموزی در استان مهاجر پذیری چون البرز نشان از ساخت حداقل ۱۰ مدرسه ۲۰ کلاسه و یا تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سال دارد.

وی گفت: برای به صفر رساندن مدارس فرسوده در البرز نیاز به ساخت ۳۰۰ مدرسه جدید با چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم.

قاسمی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات اصلی البرز را تشکیل می دهد، اضافه کرد: فضای آموزشی فعلی استان یک هفتم نرم کشوری است.

وی یادآورشد: یکی از مطالبات ما ساخت و احداث مدارس و فضاهای آموزشی استاندارد است که این مطالبه جدی را از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز البرزداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: اگر در رابطه با استحکام بنا و مقاوم سازی مدارس استان البرز اقدامات مناسبی صورت نپذیرد، نگرانی ما در خصوص حفظ امنیت جانی دانش‌آموزان افزایش می یابد.

وی به حضور فعال خیرین مدرسه ساز در امر مقدس ساخت مدارس خیری در البرز پرداخت وعنوان کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام ، تخریب و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در البرز نیاز به مساعت ویژه از سوی دولت و خیرین دارد.

قاسمی افزود: اکنون درصدد ساخت مدارس در مناطقی از این استان هستیم که تراکم بیشتر دانش آموزی در آن وجود دارد زیرا معتقدیم باید از امکانات و اعتبارات موجود بهترین بهره برداری شود.

وی گفت: ایجاد زیرساخت های آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان در البرز نیاز به تقویت مشارکت های مردمی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: باید به کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس درس به ویژه در مناطق مهاجر پذیر البرز توجه خاصی شود.

قاسمی جمعیت دانش آموزی البرز را برابر جمعیت کل تعداد زیادی از استان های کشور دانست و تاکیدکرد: هر ساله به دلیل مهاجرت پذیری شاهد رشد جمعیت دانش آموزی بالا تر از میانگین کشوری در این استان هستیم.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …