یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

استاندار: زیر ساخت ها برای توسعه صنعت گردشگری البرز فراهم شود

«مجتبی عبداللهی» شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد سفر نوروزی البرز افزود: این استان تمهیداتی ویژه‌ای برای اسکان و محل های  اقامتی مسافران تحت پوشش سازمان گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری   تدارک دیده است. 
 وی ادامه داد: همچنین برای ورودی به  استان و شهرستان ها برای میزبانی مناسب، با دادن برگه های راهنمای گردشگری،  بروشورهای لازم محله‌ های اسکان استان البرز خدمات مورد نیاز گردشگران را ارایه می‌دهند. 
استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه ۲ سالی  است که همه درگیر بیماری کرونا بودند و نتوانستند سفر بروند بسترهای گردشگری، تفریحی و نشاط در ایام نوروز توسط بخش‌های دولتی و بخش خصوصی در استان فراهم شده است. 
عبداللهی با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبری، که از کرج به عنوان ایران کوچک نام برده است، افزود:  مسوولان استانی باید نهایت استفاده را از فرمایش گوهر مقام معظم هبری  به طرق مختلف با کارهای متنوع فرهنگی در ارتباط با شناساندن استان‌های مختلف و آداب و رسوم و سنن، تاریخ و گذشته به کار برند.
وی افزود: تنوع قومیتی در استان البرز می تواند  انسجام،  اتحاد، وحدت و همبستگی و علاقه مندی و تعلق خاطر به وجود بیاورد.
وی گفت: بر این اساس با برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها،  گردهمایی ها و همایش های مختلف   در خصوص فرهنگ ها و آداب استان‌های مختلف در سطح استان البرز اقدام لازم صورت گیرد. 
 استاندار البرز افزود: این مهم باعث می شود  علاوه بر اینکه مردم را با همه اقوام آشنا کنیم نشاط و شادمانی را به مردم هدیه دهیم. 
وی اظهار داشت: نبود نگاه عمیق به ظرفیت‌های گردشگری و سهم اندک در اجرای برنامه‌های عملیاتی برای این صنعت باعث شده به رغم برخورداری از مزیت‌های فراوان از منافع بخش گردشگری سهمی درخور استان البرز به دست نیاید.
عبداللهی بیان داشت: استان البرز در عرصه سیاست‌گذاری در صنعت گردشگری  یک ظرفیت اقتصاد زا و اشتغالزا تلقی می شود. 
وی یادآورشد: توجه به تنوع قومیتی در استان البرز سبب می شود تا سهم و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی با برگزاری نمایشگاه  و ارایه خدمات ایفای نقش کند.
استاندار البرز با بیان اینکه بخش گردشگری کشور در سیاست گذاری هامهجور است، افزود:  در این زمینه برای جذب توریست سالانه داخلی و خارجی باید چشم انداز تعریف کرد.
وی گفت : باید هر گردشگر را یک سفیر فرهنگی برای استان البرز تلقی کنیم و این تنوع قومیتی در استان را  پتانسیلی ارزشمند بدانیم.
عبداللهی یادآورشد: نمایندگان بخش خصوصی در استان البرز باید تبلیغات لازم را جهت شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری  نسبت به کشورهای هدف با برنامه های عملیاتی با تعریف چشم انداز داشته باشند. 
وی تاکید کرد: باید با ایجاد نمایشگاه و جشنواره برای قومیت های مختلف برای معرفی فرهنگ های استانی خود  نقاط کشور به این مهم کمک کنیم و اشتغالزایی کنیم.
استاندار البرز گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری  عاملی برای ایجاد رونق اقتصادی و درآمدزایی است بنابراین تسهیل ارایه  خدمات با توجه تنوع قومیتی در استان به گردشگران داخلی و خارجی از سوی آژانس‌های گردشگری انجام می‌شود.

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۲۷۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …