شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت در کشور؛ تحول در نظام تولید

رییس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: برای تحول و شکوفایی تولید به ارتباط تنگاتنگ و موثر دانشگاه و صنعت نیاز داریم .

ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت در کشور؛ تحول در نظام تولیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ احمدرضا فیروزی در رویداد «کارخانه در خانه» که به صورت وبیناری  برگزار شد، افزود: امروز در جهان شاهد فعالیت دانشگاه های پیشرفته و نسل  چهارم هستیم که در بحث آکادمیک و ارتباط با صنعت و جامعه  به نقطه خوبی رسیده اند.

وی گفت: در کشور ما اگر فعالیت های علمی با همراهی  استارتآپ ها پیش برود، دستاوردهای خیلی خوبی برای جامعه  خواهد داشت.

فیروزی با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی پیگیر این موضوع هستیم که مشاغل خانگی با رویکرد مناسبی در جامعه نهادینه شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان البرز ادامه داد: اگر نتایج تحقیقات علمی دانشگاه ها تجاری سازی شود و ارتباط تنگاتنگی بین علم و عمل اتفاق بیافتد، آثارش به خوبی در جامعه نمایان خواهد شد.

وی افزود: باید مجموعه دانشگاه ها، صنایع و بنگاه های اقتصادی در حوزه تولیدی کشاورزی و خدمات رویکرد خودشان را با این نگاه پیش ببرند تا از حوزه دانشگاهی بهره بهتری داشته باشیم.

۱۲۳ نفر در رویداد استارتاپی کارخانه در خانه شرکت کردند.

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی «کارخانه در خانه» استان البرز نیز در این آیین گفت: در مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز دپارتمان مشاوره، دپارتمان بازاریابی و فروش و دپارتمان ارتباط با صنعت با مشاغل خانگی داریم.

امیرحسین جلیلی افزود: در ارتباط صنعت با مشاغل خانگی هدف این بود که مدلی بسازیم که در این مدل قسمتی از فرایندهایی که در صنعت انجام می شود برون سپاری شده و در مشاغل خانگی انجام شود که ۲ تاثیر بزرگ دارد که یکی هزینه های متغیر و غیرقابل پیش بینی صنعت را کم می کند و هم اینکه مشاغل خوبی در منازل ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این دپارتمان ها سه کمیته علمی، اجرایی و روابط عمومی تشکیل شده که در کمیته علمی مدل های متعددی از کشورهای متعدد مطالعه کردند که راهکارهای خوبی از آن به دست آمد ولی به دلایل متعدد قابل پیاده سازی در ایران نبود که در دپارتمان اجرایی قرار بر این شد که این مدل ها بومی سازی شود.

جلیلی افزود: در مرحله اولیه این رویداد ۱۲۳ نفر نام نویسی کردند که در چند مرحله آزمون های مختلفی برای آن ها برگزار شد که در نهایت به حدود ۳۰ نفر رسیدیم که گروه بندی شدند و آموزش های لازم را دیدند.

وی اظهار داشت: این گروه ها پس از آموزش های لازم به هفت گروه رسیدند که طرح های آن ها بوم کسب و کار است که باید داوری شود.

دبیر اجرایی استارتاپ کارخانه در خانه گفت: تمام تلاش بر این بود که مدلی که طراحی می شود بدون هیچ محدودیت خاصی در تمام کشور قابل تکثیر باشد به همین دلیل در این رویداد از نیروی انسانی کم یاب یا از مزیت های منطقه ای استفاد نکردیم و از چیزی استفاده کردیم که در کل کشور قابل دسترسی باشد.

 

در مرحله داوری گروه بانوان توانمند ایران (بتا) با طرح تولید و توزیع محصولات مورد نیاز صنعت غذایی به روش اصیل و پسامدزن به صورت خانگی، گروه راچینه با طرح پلتفرم خرید و فروش منابع دورریز و بازآفرینش آن در صنایع و گروه کازا با طرح توسعه و آموزش فرآیند برون سپاری به مشاغل خانگی از طرح های خود دفاع می کنند.

همچنین گروه یوتاب با طرح سیب زمینی خشک شده، گروه تنچه با طرح پلتفرم خرید سوغاتی و کادو با محوریت صنایع دستی، گروه کوک با طرح تامین وندور در صنعت پوشاک و گروه صنعت خانه البرز با طرح کارگزاری ارتباط صنعت و مشاغل خانگی امروز به دفاع از طرح های خود می پردازند.

مرحله دفاع از طرح ها تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد و در نهایت داوران این رویداد که از شرکت شهرک های صنعتی البرز، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان البرز، کارگزار فن بازار استان، مرکز نوآوری کارآفرینی و مرکز رشد پارک علم و فناوری استان هستند، آرای خود را اعلام خواهند کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …