چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

۲ هزار تن بذر گواهی شده غلات در اختیار کشاورزان البرز قرار گرفت

مرتضی امیدبخش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این مقدار ، یک هزار و ۵۰۰ تن انواع  بذر گندم  و ۶۳۲ تن  بذر جو  بود که پس از ضدعفونی  و  بوجاری برای کشت در سال زراعی جدید تحویل کشاورزان البرز شده است.

وی ادامه داد:  بذور گواهی شده به لحاظ کیفی عاری از بذر علف های هرز، اجسام جامد، بذر ریز، شکسته و چروکیده، بذر سن زده و بذر سایر محصولات بوده و مقاومت بیشتری در برابر بیماری‏ها و شوک ‏های محیطی از جمله تغییرات آب و هوایی دارند.

امیدبخش با بیان اینکه بذور اصلاح شده در شرایط کنونی  با یارانه دولتی تولید و توزیع می‌شود، افزود:  کشاورزان استان البرز برای به دست آوردن محصول با کیفیت و پربازده باید  بذر  شناسه دار با خلوص بالا، ضدعفونی شده به صورت یکنواخت با سموم چند منظوره و تولید روز کارخانه هارا با قیمت دولتی تهیه و کشت نمایند. 

این مسوول اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ تن  انواع بذر گواهی شده گندم و ۵۸۸ تن از انواع بذر گواهی شده جو  همراه با  ۲ هزار و ۲۷۴ لیتر سموم قارچ کش در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد:  کشاورزان  البرز اگر به هر دلیلی قادر به تهیه بذور گواهی شده نشدند، در صورت خرید بذر  از مکان دیگر باید اقدام به بوجاری و ضدعفونی دستی بذور خود مصرفی کنند.

وی تأکید کرد: بهره برداران برای کسب اطلاعات فنی در مورد نوع سموم مناسب،  ضدعفونی و نحوه انجام آن به مدیریت جهاد کشاورزی هر یک از شهرستان های استان مراجعه نمایند.

استان البرز دارای ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …