پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

گفت وگوی بن سلمان و بن عیسی درباره ایران

خبرگزاری اسپوتنیک به دیدار روز جمعه محمد بن سلمان به بحرین  اشاره کرد و گزارش داد که دو کشور بر اهمیت همکاری و تعامل جدی و فعالانه با پرونده هسته ای و موشکی ایران با تمامی اجزا و پیامدهای آن تاکید کردند.

دو کشور همچنین لزوم دور نگاه داشتن منطقه از فعالیت های بی ثبات کننده و رعایت مبانی حسن همجواری و محترم شمردن قطعنامه های سازمان ملل را مورد تاکید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، ریاض و منامه در این باره از تمامی طرف های ذیربط خواستند، منافع کشورهای منطقه و امنیت و ثبات آنها را رعایت کنند.

ولیعهد سعودی روز جمعه در پایان سفر به بحرین و دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور، از  منامه راهی کویت شد.

وی پیش از این از کشورهای عمان، امارات و قطر دیدن و با سران این کشورها گفت و گو کرده است.

سفر بن سلمان به این کشورها در حالی انجام می شود که قرار است چهل و دومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس اواخر دسامبر جاری در عربستان سعودی برگزار شود.

ناظران سیاسی معتقدند که بی نتیجه ماندن جنگ یمن برای ریاض و سنگینی هزینه های گزاف آن بر دوش رهبران سعودی باعث شده تا ولیعهد سعودی دست به دامن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شود و به نظر می رسد ادامه یافتن بحران یمن انگیزه اصلی و یا دستکم به عنوان یکی از انگیزه های اصلی سفر ولیعهد سعودی به کشورهای یاد شده به شمار می رود.

شورای همکاری خلیج فارس شامل ۶ کشورعربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت و سلطان نشین عمان در سال ۱۹۸۱ میلادی تشکیل شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …