شنبه , 15 اردیبهشت 1403

کوهسار میزبان مسابقات بین المللی قرآن

مسابقات بین المللی فرازخوانی قرآن کریم باجایزه هزاردلاری در استان البرز،شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار در شهر کوهسار برگزار شد.

شهر کوهسار میزبان مسابقات بین المللی قرآنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، امام جمعه کوهسار و مدیرعامل موسسه مشکات گفت: مسابقات قرآنی مشکات در سال ۹۸ در سطح استان البرز، سال ۹۹ در استان‌های تهران و البرز و سال ۱۴۰۰ در سطح کشور برگزار شد. همچنین امسال مسابقه فرازخوانی در سطح بین‌المللی، باپیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به صورت مجازی با انتخاب فراز اول سوره مبارکه قیامت با صدای استاد عبدالباسط، محمد عبدالصمد آغاز شد.

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی ادامه داد: مسابقه فرازخوانی ایجاد فضای رقابت سالم بین جوانان قرآنی جهان اسلام، شناخت ظرفیت‌های موجود در کشور‌های اسلامی، تعامل با نیرو‌های قرآنی و فعال در دیگر کشور‌ها و شناساندن ظرفیت قرآنی ایران به دیگر کشور‌ها از جمله اهداف این مسابقه است.
او گفت:مراسم اختتامیه این مسابقه به ‎صورت حضوری و همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) در تاریخ دهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
مسئول کمیته اجرای مسابقات در ادامه افزود: سایتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای بارگذاری فایل‌ها و اطلاع‌رسانی ایجاد شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۲ دی‌ تا ۱۲ بهمن‌ امسال فایل‌ تلاوت تصویری خود را به سایت https://www.mqmeshkat.ir/ و صفحه اینستاگرام Mqmeshkat.ir ارسال کنند.

برای سه نفر برتر این مسابقه جوایزی در نظر گرفته شده است، نفر اول هزار دلار، نفر دوم ۷۰۰ دلار و نفر سوم ۵۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.
مسئول کمیته فنی مسابقات هم گفت: اساتیدی از جمله رضوان درویش از کشور سوریه، محمدحسین سعیدیان، محمدحسین سبزعلی و عباس امام‌جمعه  این مسابقه را داوری می‌کنند.
محمدحسین سبزعلی در ادامه افزود: در این دوره محدودیت سنی نداریم و مسابقه تنها در سطح آقایان برگزار می‌شود، موفقیت در مسابقه بستگی به آمادگی شرکت‌کننده دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …