سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

جشنواره ملی “تعزیه خوانی و سیره علوی” در استان البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  به نقل از ارشاد استان البرز ؛ سعید جابری انصاری در دیدار با رئیس انجمن تعزیه کشور اظهار داشت: هنر تعزیه، یک هنر آئینی بومی و ریشه دار در کشور است که از رشته‌های مختلف هنری از جمله نمایش و موسیقی و نویسندگی و خوشنویسی بهره می‌برد و از تنوع و جذابیت هنری بالائی برخوردار است.

وی افزود: استان البرز با پیشینه ارزنده ای که در این حوزه دارد، باید در برنامه ریزی‌ها و حمایت از رویدادهای فرهنگی و هنری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به ظرفیت های استان البرز در حوزه مذهبی بیان کرد: حسینیه برغان با قدمت 800 ساله خود، یک نماد و مرکز نشر هنر آئینی و محلی برای تبلور استعدادهای عاشقان اهل بیت(ع) است و یکی از میراث های فرهنگی، هنری و معنوی ثبت شده در استان و حتی کشور محسوب می‌شود.

جابری انصاری با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای جشنواره  تعزیه خوانی و سیره علوی  در استان البرز در حال انجام است، عنوان کرد: این رویداد ارزنده هنری، محملی برای معرفی هر چه بیشتر استان البرز و ظرفیت‌های هنری آن در گستره منطقه ای و ملی و نیز برنامه فاخری در راستای تقویت باورهای مذهبی و تحکیم ارزش‌های والای دینی و مذهبی  است.

وی گفت: برای برگزاری جشنواره تعزیه از همه علاقه مندان و هنرمندان این بخش تقاضای همکاری و همیاری داریم و نیاز داریم که این عزیزان برای اجرای برنامه ای فاخر در استان البرز مشارکت کنند.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …