پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: ارتقای مدیریت مدارس هدف اصلی آموزش پرورش این استان است.

«علی حجرگشت » اظهارداشت: این ارتقا منجر به بهبود کیفیت در فعالیت های آموزشی و پرورشی می شود لذا  انتخاب و انتصاب مدیران حیاتی ترین و حساس ترین کار در آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه ها و اقدامات در اداره کل و نواحی و مناطق باید معطوف به سند تحول بنیادین، مهم شمردن نماز و تحول در مدیریت باشد.

وی یادآورشد: همه ما در آموزش و پرورش معلم هستیم و باید به تمام وظایف خود  به خوبی عمل کنیم.

بهره برداری از سالن همایش 

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج گفت: به مناسبت ایام شعبانیه، سالن همایش فردوس با ظرفیت ۴۰۰ نفر با حضورسرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز پس از ۲ سال سال پیگیری شبانه روزی به بهره‌برداری رسید.

«مراد مالمیر»  افزود: برای ساخت و تجهیز سالن همایش فردوس بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شد تا نیاز مدارس ناحیه با جمعیتی نزدیک به ۱۳۰ هزار دانش آموز به برگزاری مراسم های مختلف، جشنواره ها و همایش های بزرگ منطقه ای را تامین کند.

وی بیان داشت: این سالن با امکانات ویژه برای برنامه های مختلفی از جمله برگزاری همایش، نمایش فیلم، گروههای نمایش و تئاتر، اجرای سرود های دانش آموزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازارچه و نمایشگاه

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: بازارچه متمرکز کسب و کار در قالب دست سازه های دانش آموزی در دبیرستان شهید شرافت برپا شد.

«فرزاد شعبانی»  اظهارداشت: دانش آموزان دراین نمایشگاه چگونگی بازار یابی، ریسک پذیری در کارها و همچنین معرفی محصول، نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات و جلب مشتری آشنا می شوند.

وی رویکرد کلی این بازارچه و نمایشگاه کار آفرینی را درس کار و فناوری، جایگزین محور کار آفرینی به صورت رقابت مدرسه ای ذکر کرد.

وی تصریح کرد: بازارچه کار و فناوری در قالب دست سازه های دانش آموزی با محوریت جشنواره خوارزمی و با هدف بهروه وری از درس کار و فناوری، آشنایی دانش آموزان با کسب و کار، افزایش روحیه تولید و کارآفرینی و کاربردی کردن یافته های دانش آموزان از کتاب کار و فناوری دایر شده است.

شعبانی ادامه داد: دانش آموزان دست سازه های خود در قالب غرفه غذاهای سنتی، عروسک، زیورآلات، کارهای دستی، گل و گیاه، صنایع دستی، کتاب، سفالگری، انواع ترشیجات و شیرینی، نقاشی و تابلو ارائه دادند.

وی یادآورشد: نمایشگاه کارآفرینی هم با هدف توسعه خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، شناخت استعداد های دانش آموزان برای انتخاب شغل در آینده برپا شده است.

دورهمی دانش آموزان دهه ۵۰

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس گفت: دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید مالکی این ناحیه بعد از ۵۰ سال، دور هم جمع شدند.

«ولی اله احمدی»  خاطرنشان کرد: جمعی از دانش آموزان دهه پنجاه مدرسه شهید مالکی کرج در قالب برنامه ” دیدار یار دبستانی” به مدرسه رفتند.

وی بیان داشت: دانش آموزان دهه۵۰ دبستان شهید مالکی کرج به یاد روزهای شیرین مدرسه دور هم جمع شدند و مثل دوران شیرین مدرسه با زنگ ناظم مدرسه سال پنجاه شهیدمالکی وارد کلاس شوند.

وی یادآورشد: دانش آموزان این دهه در نمره رفاقت نمره ۲۰ را برای خود ثبت کردند.

احمدی تصریح کرد: دانش آموزان دیروز مدرسه  به خاطره گویی پرداختند ویاد دانش آموزان شهید و معلمان فقیدشان را گرامی داشته وبرای آرامش روحشان دعا کردند.

کاشت نهال

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه دو کرج هم گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درختکاری جز صدقه جاریه است

« فرهاد منظوری»  اظهارداشت: اگر هر دانش آموز در خانواده، فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درختکاری را داشته باشد و خود را ملزم به کاشت یک نهال کند، تاثیری عظیم بر پاکسازی و سالم سازی محیط زندگی همه ما دارد.

وی تصریح کرد: درآموزه های دینی ما حفاظت از محیط زیست بسیار تاکید شده به همین جهت بزرگان ما نسبت به این کار مبادرت می‌کنند، هر سال شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب نسبت به کاشت نهال شخصا اقدام می‌کنند.

وی بیان داشت: معلمان به علت نفوذ کلامی که بر دانش آموزان دارند، می‌توانند دانش آموزان را به حفظ طبیعت با کاشت نهال، تشویق کنند تا به مرور این فرهنگ بیش از پیش در جامعه تسریع داده می شود.

منظوری ادامه داد: حفاظت از محیط زیست از وظایف مهم هر انسان است که در حفظ آن باید کوشا باشد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …