چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

پیگیری مطالبات معلمان البرز نیاز به نشست تخصصی دارد

سالار قاسمی روز جمعه  در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برگزاری این نشست مشترک برای پیگیری مطالبات فرهنگیان استان البرز با توجه به تجمع های صورت گرفته معلمان در استان البرز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از درخواست های معلمان معترض به طرح رتبه بندی معلمان در استان البرز را تشکیل این نشست در فضایی مناسب تشکیل می دهد،خاطرنشان کرد: شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش انتظار دارند در نشست با مسوولان استانی پیگیر مطالبات خود در طرح رتبه بندی معلمان شوند.

قاسمی  بیان داشت: برگزاری این نشست تخصصی می تواند نقش موثری در بررسی و فرآیند آخرین تحولات و اتفاقات راجع به رتبه بندی و همسان‌سازی حقوق معلمان در طرح رتبه بندی معلمان که در روزهای اخیر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این نشست نمایندگان شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش توقعات خود را از جمله نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی مطرح می کنند.

وی یادآورشد: مطالبات معلمان در قالب طرح رتبه بندی نباید به موج سواری عده ای فرصت طلب که از جنس معلم بویژه دراستان البرز نیستند، تبدیل شود.

قاسمی ادامه داد: تشکیل این نشست موجب می شود تا مسائل مهمی از جمله همسان سازی، رتبه بندی فرهنگیان، حق و حرمت معلم در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه نظام به تمام اقشار بویژه معلمان توجه خاص دارد،اضافه کرد: اجرای کامل طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق مهمترین مطالبه معلمان بوده که این قشر برای تحقق آن از مسوولان انتظار نگاه ویژه به موضوع دارند.

وی افزود: معلمان انتظار دارند موضوع مهم رتبه بندی آنان  با جدیت از سوی وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

قاسمی عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آموزش و پرورش زیر بنای نظام است و اساس توسعه هر کشوری از این نهاد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان و معیشت فرهنگیان ۲ موضوع مهم پیش روی وزیر آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شرایط زندگی و معیشت فرهنگیان دچار مشکلاتی شده بود در حالی که باید فرهنگیان به جای دغدغه معیشت به دنبال مسائل آموزشی و یافته‌هایی علمی و جدید این بخش باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش آینه ی تمام نمای آینده کشور است و شادابی و نشاط جامعه حول محور معلمان با انگیزه می چرخد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: جایگاه معلمان در نقش پذیری و الگو برداری دانش آموزان بی بدیل و تاثیر گذار است و تبیین جایگاه معلمان از نگاه حاکمیت می بایست توسعه محور باشد.

وی اظهار داشت: هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان خوب صورت می پذیرد و امروز معلمان خلاق و مبتکر می توانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند که این مهم نیازمند حمایت از این قشر فرهیخته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح رتبه بندی فقط  افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای انگیزه معلمان در دستیابی به صلاحیت‌های بالاترو ارتقای آموزش مدنظراست.

وی تاکید کرد: به معلمان نباید نگاه کارمندی داشت زیرا این قشر فرهیخته وظیفه تربیت یک نسل و آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

استان البرز بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته  با ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …