یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه یاد بود شهید دانش آموز «رضا پناهی» در استان البرز فراخوان شد.

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فرشته فهمیده، با اشاره به اینکه شهید رضا پناهی، کم سن‌ترین شهید استان البرز است، افزود: دبیرخانه این جشنواره در کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید پژوهی، آشنایی دانش آموزان با شهدا و الگو برداری از زندگی شهدای گرانقدر فعال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزف افزود: این جشنواره دارای بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است که علاقه مندان می‌توانند تا بیست و هفتم بهمن، آثار فرهنگی و هنری خود را به دبیرخانه پناه مادرانه ارسال کنند.

او گفت: جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه دارای بخش موسیقی و سرود، هنر‌های نمایشی، شعر، رسانه، کتابخوانی، هنر‌های تجسمی، ادبیات داستانی و بخش جنبی نیز می‌باشد.

فهمیده افزود: این شهید دانش آموز وصیتنامه اش را قبل از اعزام، مخفیانه در نواری ضبط و در گوشه‌ای پنهان کرد و بعد از شهادتش به دست خانواده اش رسید.

او گفت: شهید رضا پناهی در سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان کرج متولد شد، اما در سن ۱۲ سالگی با اصرار، به جبهه حق علیه باطل رفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: برنامه‌های این جشنواره با همراهی مادر دانش آموز شهید «رضا پناهی» در حال تدوین و آماده سازی است.

او مادران شهدا را الگوی کامل تربیت اسلامی و قرآنی در کشور دانست و گفت: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی باید از مادران شهدا و تجربیات ارزشمند آن‌ها به عنوان الگوی تربیتی اسلامی بهره ببرند.

فهمیده افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۶۳۴۴۲۹۴۵۰ و ۰۹۰۳۷۴۷۴۹۰۲ کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج تماس بگیرند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …