جمعه , 7 اردیبهشت 1403

پوستر دانش آموز البرزی منتخب جشنواره کشوری شد

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دانش آموز البرزی در زمینه طراحی توانست رتبه اول کشوری این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) به میزبانی استان سمنان از اسفند سال گذشته در محورهای فعالیت بدنی با هدف کنترل وزن، عوارض و پیامدهای چاقی، سبک زندگی فعال و سالم، تغذیه سالم و هدفمند، پیشگیری از چاقی و مدیریت وزن فراخوان و نتایج آن نیز به تازگی اعلام شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: جشنواره کوچ در قالب فیلم داستانی، عکس، پویانمایی، نقاشی، دلنوشته(تجربه گردانی)، ایده‌پردازی و خلاقیت، کاریکاتور، نرم افزار و پوستر آموزشی اجرایی شد.

قاسمی با اشاره به اینکه طرح ملی کوچ با هدف نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن از آبان ماه ۹۹ در مدارس البرز اجرایی شده است، اضافه کرد:  ۳۴.۱۲ درصد دانش آموزان این استان به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

وی یادآورشد: گزارش تحلیلی از استخراج و ثبت اطلاعات اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان البرز حاکی از درصد بالای اضافه وزن و چاقی دانش آموزان این استان به دلیل خانه نشینی در دوران کرونا دارد.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۲۶ هزار و ۸۴۹ نفر از دانش آموزان البرز غربالگری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: برای کنترل و کاهش وزن دانش آموزان البرز نیاز به مشارکت بالای والدین داریم تا دانش آموزان در کنار رعایت نکات تغذیه ای به انجام روزانه نرمش و فعالیت های ورزشی مناسب در خانه بپردازند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …