پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

پدافند غیرعامل ویژه کرونا در مدارس البرز تقویت شود

سالار قاسمی روز دوشنبه در نشست کمیته پدافندغیرعامل آموزش و پرورش استان اظهارداشت: برای مدارس نقشه پدافند غیرعامل با محوریت شناسایی آسیب ها و نقاط ضعف تاسیسات و زیرساخت ها تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان با آموزش دانش آموزان نقش مهمی در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه دشمن درعصر حاضر با حملات بیو تروریسم زیر ساخت های اقتصادی،کشاورزی و نظام سلامت کشور را هدف گرفته است،اضافه کرد: ما وظیفه داریم ماهیت جدید حملات دشمن را برای دانش آموزان تبیین کنیم و استفاده از زبان هنر و رسانه بهترین شیوه است.

قاسمی یادآورشد: پدافند غیرعامل در زندگی و امور جاری نقش مهمی دارد و تهدیدات سایبری دانش آموزان را در معرض خطر قرار می دهد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل زمینه اتخاذ تدابیر و تمهیداتی را فراهم می‌کند تا در برابر تهدیدات زیرساختی و حیاتی، شهروندان سالم، با نشاط و پویا باشند و با کمترین هزینه شرایط بحرانی مدیریت و ساماندهی شود که این مهم در مدارس باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: مهمترین مسائلی که در پدافند غیرعامل مطرح است، امنیت و سرمایه اجتماعی مردم است.

قاسمی افزود: برداشت برخی از پدافند غیرعامل معطوف به موضوعات جنگ، جبهه و مسایل نظامی است درصورتی که مجموعه اقدامات که موجب کاهش مخاطرات طبیعی، غیرطبیعی، عمدی وغیرعمدی می‌شود درحوزه پدافند غیرعامل تعریف می‌شود.

رییس اداره حراست آموزش و پرورش البرز نیز دراین نشست گفت: دشمن در عصر حاضر با حملات بیو تروریسم زیر ساخت های اقتصادی، کشاورزی و نظام سلامت کشور را هدف گرفته و ما وظیفه داریم ماهیت جدید حملات دشمن را برای دانش آموزان تبیین کنیم و استفاده از زبان هنر و رسانه بهترین شیوه است.

سید داود حسینی اظهارداشت: تهدیدات دشمنان در فضای سایبری می تواند آسیب های جدی به کشور وارد کند لذا همه دستگاههای اجرایی و تاسیسات زیربنایی و مدارس باید با این تهدیدات آشنا شده و برای مقابله برنامه داشته باشند.

وی یادآورشد: حراست از امکانات و تجهیزات سازمان های دولتی از وظایف مدیران و کارکنان است و پیشگیری از خطرات احتمالی از الزامات پدافند غیر عامل است.

وی بیان داشت: درهفته نکوداشت پدافند عامل ۲۴ برنامه در مدارس و ادره های آموزش و پرورش البرز در زیست بوم کرونا اجرا می شود.

دراین نشست اعضای کمیته پدافند عامل به بیان دیدگاه های خود در زمینه برگزاری کیفی برنامه های خود پرداختند.

پنجم تا ۱۲ آبان هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …