شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۴۰ مرکز مثبت زندگی در البرز فعال است

اسدالله حیدری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: استحکام بخشی به زندگی خانواده ها و بررسی مشکلات اجتماعی از مهمترین اهداف راه اندازی این مراکز است.

وی بیان داشت: شعار امسال بهزیستی گام دوم و هوشمند سازی محله محوری  سلامت اجتماعی در خانواده ها است.

حیدری گفت: براین اساس با راه اندازی سامانه های مختلف از جمله سامانه فرزندخواندگی و دانشجویی اقدامات موثری در زمینه ارایه خدمات بهتر داشتیم.

وی بیان داشت: سلامت خانواده رکن است و تلاش در راستای استحکام آن برای ارایه خدمات تخصصی در وضعیت اقتصادی امروز و تلاطم موجود، حایز اهمیت است. 
حیدری گفت: طرح بهبود و مراقبت از خانواده  با توجه به آمار بالای طلاق به ویژه در پنج سال اول زندگی مد نظر قرار گرفته است.

حیدری  یادآورشد: افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در البرز به واسطه مهاجرپذیری و حاشیه نشینی نیز مورد توجه است.
افتتاح ۲ خانه کوچک توانبخشی، مرکز نگهداری کودکان ذهنی بالای ۱۴ سال ،راه اندازی خوابگاه کودکان فاقد سرپرست و بد سرپرست از دیگر اقداماتی بود که مدیر کل بهزیستی در قالب عملکرد این استان به آن اشاره داشت.

وی  افزود:واگذاری ۲۴ واحد مسکونی ، مرکز جامع خدمات روانشناختی دولتی برای اولین بار افتتاح کلینیک مددکاری بهزیستی با خدمات رایگان از دیگر اقدامات برای بهتر زیستن جامعه هدف است. 

حیدری مهمترین عملکرد بهزیستی البرز را در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: رشد ۴۰ درصدی منابع دولتی را در این زمینه داشتیم و  ۱۰۶ میلیاد تومان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: ۲هزار و ۱۲۵ نفر سهمیه ایجاد اشتغال داریم و  ۶۵ درصد وام ها تبدیل به شغل می شود.

مدیر کل بهزیستی ادامه داد: در حوزه تامین مسکن هم ۱۴۰ واحد در دست ساخت داریم.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی گفت: سرانه کمک خیرین بالا است در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان  خیرین کمک کردند و امسال کمک آنان ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

حیدری افزود: در بخش پیشگیری از معلولیت رتبه ۲ کشوری را داشتیم و در موضوع درمان آسیب دیدگان اجتماعی  خدمات ارایه شده است .

مدیر کل بهزیستی البرز بیان داشت: در البرز سال گذشته ۲ مرکز جامع ترک اعتیاد ایجاد شد.

وی یاد آورشد:امسال ۹ هزار و ۱۸۸  نفر در کمپ های ترک اعتیادخدمات درمانی دریافت کردند .

حیدری ادامه داد: موضوع ماده ۱۶ از مباحث مهم است که اردوگاه  معتادین متجاهر نبود که این مهم راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۳۱ معتاد متجاهر جمع شدند.

حیدری در خصوص فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری نیز گفت: غربالگری بینایی و شنوایی ۱۱۲ درصد انجام شده و  سال گذشته۶۳ هزار کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری شدند.
وی اظهار داشت: در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی داریم  و امسال ۱۱ هزار تماس با این مرکز داشتیم.
حیدری افزود: برای  کودکان کار باید همه پای کار آیندو جمع اوری مشکلی حل نمی کند چرا که معلول شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه هستند. 

وی گفت: ۵۵ مرکز شبانه روزی توانبخشی ،۱۹ مرکز با ۹۶۱ سالمند، ۱۸ مرکز اعصاب روان با قریب به یک هزار و ۳۰۰ نفر در البرز به جامعه هدف بهزیستی خدمات می دهند.

حیدری گفت:   در بحث توانمند سازی معلولین رتبه ۸ داریم و در تلاش برای جلب رضایت هرچه بیشتر این قشر خواهیم بود.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …