پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

پایگاههای مجازی تابستانی آموزش و پرورش البرز راه اندازی شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه درآیین افتتاح پایگاه های تابستانی این استان که در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزارشد، اظهارداشت: آموزش و پرورش استان همانند سال‌ قبل و با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و به منظور پرکردن مفید اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، برپایی کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری را به ۲ صورت حضوری و از طریق شبکه آموزشی شاد در دستورکاری قرار داد.

فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی هنری و همچنین فعالیت های ورزشی دایر شده اند.

وی تصریح کرد: کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت در حوزه آموزش و پرورش البرز به دور از هر گونه تجمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ریزی و سازماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۹۵ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دراستان دایرشده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش البرز دارای ۹۳ کانون فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن، کانون های ورزش درون و برون مدرسه ای ورزشی و پژوهش سراهایی است که به عنوان یک ظرفیت مؤثر در راستای برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

فهمیده بیان داشت: نام نویسی از دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی در مدارس ، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و سایر پایگاه ها همچنان ادامه دارد.

وی یادآورشد: کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی از جمله نقاشی، سفال‌گری، شعر و قصه گویی، روباتیک، آزمایش‌های علمی، شاهنامه خوانی و هنرهای دستی و برخی از رشته های ورزشی به صورت حضوری  و محدود در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به فلسفه وجودی پایگاههای تابستانی مدیریت اوقات فراغت در رشته های مختلف برای دانش آموزان پرداخت و افزود: به جهت شرایط خاص کرونا، بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی و فعالیت های حضوری در فضاهای عمدتا باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان انجام می شود.

وی تاکید کرد: اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که هر ساله حدود ۸۰ هزار نفرآن زیر پوشش طرح پایگاه های تابستانی قرار می گیرند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …