یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

کانون فرهنگی تربیتی محلی برای مشارکت‌جویی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر باقرزاده ظهر یکشنبه در سالروز تأسیس کانون‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش که در کانون فرهنگی شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تربیت رشد و تعالی و شکوفایی فرد در تمام ساحت‌ها و ابعاد شخصیتی فرد محسوب می‌شود که قطعاً احتیاج به عواملی دارد که کمک می‌کند دانش آموز خودش رشد کند.

وی ادامه داد: این کمک به دانش آموز به عوامل تربیتی، محیط تربیتی و مربی تربیتی تجلی پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از مهمترین عوامل تربیتی محیط‌های تربیتی هستند که شرایط فراهم شود تا یک نهال نورس در آن قرار گیرد و رشد کند.

وی تصریح کرد: اگر کلاس‌های درس محیط تربیتی برای یکسری از ساحت‌های تربیتی مانند تعلیم و بصیرت و علم آموزی و اگر محل ورزش برای صحت جسم و سلامتی و همچنین اگر محل کارآفرینی و تربیت برای یادگیری فناوری و مهارت‌های حرفه‌ای است، کانون هم محل تربیت برای ساحت‌های مهم تربیت محسوب می‌شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی تربیتی محلی برای آموزش‌های هنری، زیبا شناختی، مشارکت جویی دانش آموزان هستند و همچنین محلی برای بسیاری از ساحت‌هایی که در انجمن‌های ۲۲ گانه ذکر شده است که می‌تواند محیط خوبی را برای تربیت فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمتر از تمام عوامل تربیتی، مربی است، گفت: اگر تمام عوامل فراهم شود اما مربی باانگیزه و توانمند کم باشد، به درستی نمی‌توان از منابع بهره مند شد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین در توانمند سازی مربی‌ها باید کمک کنیم و برای ورودی‌های جدید مربیان تمهیداتی اندیشیده شده است و اوقاف فراغت آنها باید صرف مهارت آموزی، همسان سازی و توانمندی برای ورود به کانون‌ها و مدارس شود.

وی در خصوص کانون‌های فرهنگی تربیتی اظهار کرد: تمام مدارس سراسر کشور باید باز باشند و حضور دانش آموز در مدرسه تابع قوانین و شرایط بهداشتی است.

باقرزاده بیان کرد: مدارس و کانون‌های تربیتی و فرهنگی و اردویی هم باید باز باشند و شرایط استفاده آن تابع شرایط استان به صورت حضوری یا غیر حضوری است.

وی با بیان اینکه برخی فعالیت‌های کانون‌ها مانند آموزش خط، قصه گویی و داستان و کتاب خوانی سنتی هستند، متذکر شد: اما یکسری فعالیت‌های جدید و به روز رسانی و متناسب با انگیزه بچه‌ها باید در کانون‌ها فراهم شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …