سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

وزیر اقتصاد: همراهی مردم لازمه حل مشکلات کنونی کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحسان خاندوزی شامگاه جمعه در یادمان شهدای پنجم آذر ۱۳۵۷ و روز ملی گرگان در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان افزود: دولت و مجلس به دنبال تغییر رویکردهای گذشته و رسیدن به روش مناسب برای مدیریت به خصوص در بخش اقتصادی هستند.

وی اظهارداشت: خواسته رهبر معظم انقلاب تحول جدی در همه امور است و بر همین اساس رییس جمهوری هم تحول نسبت به دولت های گذشته را پیگیری را می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ارکان اداره و سیاست جامعه آرام آرام تغییر پیدا می کند و اگر دچار انحراف و دوری از آرمان های مطلوب شدیم به دلیل‌ فاصله افتادن میان مردم و دولت است.

خاندوزی یادآور شد : بسیاری از ظرفیت های خفته و افسرده که در گذشته امکان اثرگذاری و بروز استعداد نداشتند باید به میدان آمده و در اداره مملکت نقش آفرینی کنند.

وزیر اقتصادی و دارایی بیان کرد : تلاش می کنیم قدرت را به مردم برگردانیم که اگر این اتفاق بیفتد امکان اشتباه مسوولان به حداقل ممکن خواهد رسید.

خاندوزی با اشاره به واقعه پنجم آذر گرگان اظهار امیدواری کرد که به فضل این شهدا بارقه های امید تغییر و تحولاتی ر کشور ایجا شود.

‌وی یاد شهدای پنجم آذر به عنوان پیش قراولان حرکت انقلابی در خطه گرگان و دشت را گرامی داشت و گفت: تاریخ گرگان ورق به ورق شاهد خون دل‌های علما، انقلابیون و زحمات آنهاست و ما میراث‌دار امانت بزرگ آنان هستیم.

شهردار گرگان هم در این مراسم گفت که با هدف به تصویر کشیدن واقعیت های این رویداد مهم تاریخی، فیلم سینمایی واقعه پنج آذر گرگان با محوریت پیروزی انقلاب و همکاری موسسه سینمایی اوج ساخته می شود.

محمدرضا سبطی اظهار داشت: پس از مشورت با صاحب نظران حوزه تولید آثار سینمایی این تصمیم گرفته شده و امیدواریم این اثر با کیفیت فنی بالا در زمانی کوتاه ساخته و آماده نمای شود.

شهردار گرگان گفت: کتاب یکشنبه خونین با نگارش غلامرضا خارکوهی و فیلم مستند ۴۰ دقیقه ای تنها آثار شاخص برای واقعه پنج آذر گرگان است که امیدواریم در آینده شاهد تولید آثار فاخرتر در این موضوع باشیم.

به گزارش ایرنا،تظاهرات چند هزار نفری مردم گرگان علیه رژیم پهلوی به علت هتک حرمت زائران امام رضا (ع) در سال ۵۷ به شکل‌گیری قیام خونین پنج آذر و شهادت ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از صد تن انجامید اما این واقعه در لابه‌لای تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب کمرنگ شد.

قیام پنج آذر گرگان ۷۷ روز قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد که در آن اهالی گرگان، بندرگز، کردکوی، علی آباد و تعدادی از ترکمن‌های منطقه در اعتراض به جنایت ۲۹ آبان حکومت شاهنشاهی در یورش به صحن حرم رضوی و به شهادت رساندن زائران به خیابان های گرگان آمده و علیه رژیم تظاهرات کردند.

واکنش ماموران ژاندارمری به معترضان تیراندازی مستقیم بود که به استناد مدارک کتب تاریخی و اسناد ۱۴ نفر به شهادت رسیده و بیش از صد تن مجروح شدند.

صبح روز پنجم آذر سال ۱۳۵۷ حدود ۳۰ هزار نفر از مردم استرآباد ساکن محدوده ای به وسعت بندرگز تا علی آباد در فلکه امامزاده عبدالله گرگان جمع شدند تا ضمن علنی کردن اطاعت خود از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر برگزاری عزای عمومی واقعه ۲۹ آبان، خشم و ناراحتی خود را از اتفاق رخ داده در حرم مطهر امام رضا (ع) نشان دهند.

تجمع مردم برای یک راهپیمایی آرام بود اما ماموران رژیم پهلوی در همان آغاز تظاهرات با تیراندازی مستقیم مانع بلندشدن صدای اعتراض مردم شدند و خیابان مول‌اندروژ (پنج آذر فعلی) را به دریایی از خون و اشک و فریاد تبدیل کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …