سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

وجود ۱۰ هزار واحد فرسوده غیرمقاوم در البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، بهزاد رسولی زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل بنیاد مسکن استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از معدود نهادهایی است که دستور تأسیس آن توسط حضرت امام (ره) صادر شد، چراکه بحث تأمین مسکن نیاز واقعی گذشته و اکنون مردم است.

وی بیان کرد: امام (ره) پیرامون این موضوع فرمودند، دولت زمین را تأمین و رایگان در اختیار مردم قرار دهد و افراد توانمند و خیرین در ساخت مسکن برای محرومان کمک کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز تصریح کرد: بنیاد مسکن در بسیاری از مواقع گمنام و بی نام است. در حالی که همواره در مواقع سیل و زلزله در کشور به کمک مردم شتافته است.

وی خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در ساخت مسکن محرومان ما را یاری کنند و رسانه‌ها واقعیت‌ها را انعکاس دهند تا خیرین با خیال راحت در این امر خداپسندانه کمک کنند.

رسولی زاده گفت: به عنوان مثال روستای گلدره وضعیت مناسبی به لحاظ بهداشت، فرهنگ و مسکن ندارد و بنیاد مسکن در حل مشکلات این قیبل روستاها تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: شب گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولین نظام فرمودند، فرصت خدمت بی منت به مردم محدود است و باید بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز ادامه داد: تمام تلاش ما در بنیاد مسکن اینست در کوتاه‌ترین زمان کار مردم را انجام دهیم، چراکه هیچ منتی بر سر مردم نداریم و خالصانه و خاضعانه در مقابل آنان تعظیم می‌کنیم.

وی بیان کرد: اکنون روستاها در بحث تولید ظریب بالایی در امنیت غذایی هر کشوری دارند، بنابراین باید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم مهاجرت معکوس به سمت روستا سوق داده شود.

رسولی زاده تصریح کرد: در بحث مسکن روستایی تلاش داریم مسکن‌ها با استفاده از تسهیلات کم بهره روستایی و همچنین تسهیلات خاصی که برای روستاها اتخاذ می‌شود مقاوم شوند.

وی با اشاره به وجود نسل زلزله فعال در استان البرز خاطرنشان کرد: در حدود ۱۰ هزار واحد فرسوده غیر مقاوم در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر در استان البرز وجود دارد که در این راستا تلاش می‌کنیم با استفاده از تسهیلات کم بهره سال ۱۴۰۱۰ در کل کشور جشن پایان بازسازی روستاها را برگزار کنیم.

وی گفت: به جز بانک مسکن که همکاری تنگاتنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارد، مابقی بانک این همکاری را ندارند و شرایط دشواری را برای ارائه تسهیلات ایجاد کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز اظهار کرد: در سنوات گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر ساخته و به صاحبان آنان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته مأموریت طرح جهش تولید مسکن اعلام شده است که در شهرهای زیر یک صد هزار نفر بنیاد مسکن به عنوان قائم مقام وزارت راه و شهرسازی بر اساس تفاهم نامه متولی طرح جهش تولید مسکن است.

رسولی زاده ادامه داد: بر این اساس این طرح در چهار شهرستان طالقان، اشتهارد، چهارباغ و شهر ماهدشت با احداث ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن متقاضی محور است، تصریح کرد: اکنون ثبت نام اولیه بالغ بر ۱۰ هزار متقاضی انجام شده است و سهمیه کل استان البرز در افق ۴ ساله احداث ۱۱۰ واحد مسکونی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در شهرهایی که دولت زمین ندارد متقاضیان توسط تیم ارزیابی استانداری البرز ساماندهی و در نزدیکترین شهر که دسترسی به خدمات زیرساخت‌ها وجود داشته باشد، مسکن متقاضیان احداث می‌شود.

وی متذکر شد: در سال جاری بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت تهیه و اجرای طرح هادی در استان لحاظ شده است و این طرح در ۹۵ روستا اجرا می‌شود.

۲۱ الی ۳۱ فروردین دهه تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …