جمعه , 31 فروردین 1403

وجود محدودیت‌ برای تأمین زمین صنعتی در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار کرد: در عموم شاخص‌های صنعتی، معدنی و تجاری، استان البرز از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به رتبه هفتم استان در تعداد واحدهای صنعتی در کشور با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه ۱۲ و در میزان اشتغال صنعتی نیز این استان جایگاه ۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرک صنعتی و ۴ ناحیه صنعتی در سطح استان مستقر هستند و بیش از ۱۵۰ برند برتر ملی و بین‌المللی در البرز تولیدات خود را به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌کنند و در زمره واحدهای شاخص صادراتی کشور هستند.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های موجود برای تأمین زمین صنعتی در استان البرز، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این استان به ویژه در صنایع هایتک و دانش‌بنیان بسیار بالاست و هم‌اکنون بیش ۱۵۰ واحد برتر دانش‌بنیان در البرز فعالیت می‌کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: البرز قطب تولید ماکارونی و صادرات این محصول در کشور است و تنها تولیدکننده توربین‌های نیروگاهی، بزرگ‌ترین تولیدکننده کشنده‌های تریلر در خاورمیانه، دومین تولیدکننده داروی فاکتور ۷ در دنیا و تنها تولیدکننده پله‌برقی در کشور به شمار می‌آید.

این مسئول ادامه داد: البرز همچنین قطب تولید فروکتوز (قند مایع)، قطب تولید قطعات خودرو با استقرار ۹۹ واحد، قطب تولید محصولات دارویی، بزرگ‌ترین تولیدکننده فیلتر دیالیز و قطب تولید داروهای MS در کشور است.

وی تصریح کرد: استان البرز در شاخص‌هایی همچون تولید سموم گیاهی، مانیتورهای تخت، صادرات محصولات دارویی بیوتکنولوژی و بسیاری دیگر از موارد، جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تنظیم بازار و نظارت در این حوزه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری همه بخش‌های عامل در این حوزه، البرز در این بخش و بر اساس شاخص‌های مدنظر وزارت صمت و دولت در جایگاه نخست قرار دارد.

ربیعی گفت: در حوزه تخصیص و توزیع اقلام کالایی به ویژه در حوزه کالاهای اساسی با وجود برخی محدودیت‌های تولیدی اقلام در خود استان، اقدامات مناسبی انجام داده و امیدواریم پس از اجرای قانون انتزاع و تقسیم وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به جهاد کشاورزی، این رویه در استان با قدرت و مدیریت قوی‌تر از پیش ادامه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تأکید کرد: در حوزه نظارت و بازرسی نیز، البرز همواره جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته و با افزایش ۲۵ درصدی تعداد بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه دوم کشور در تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه کشف کالای قاچاق و رتبه برتر کشوری را در میزان کشفیات به صورت متوالی را خود اختصاص داده است.

ربیعی تصریح کرد: در بخش بازرگانی رتبه دوم ثبت ورود کالا، رتبه سوم صدور مجوزهای پخش کالا و رتبه سوم تعداد رسیدهای سامانه جامع انبارها در سطح کشور از آن استان البرز است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …