یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

واکسن نورا آماده ورود به سبد مصرفی کشور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بقیه الله با اشاره به پایان مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا گفت: تا پایان هفته با تکمیل فرایند تولید، بیش از ۳ میلیون دز واکسن نورا تحویل وزارت بهداشت می شود.

واکسن نورا آماده ورود به سبد مصرفی کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ غلامحسین علیشیری با بیان اینکه  این واکسن  بر پایه پروتیین نوترکیب با همکاری شرکتی دانش بنیان در البرز تولید شده است، گفت: واکسنهای رازی، پاستوکوک، اسپایکوژن و نورا به عنوان واکسنهای نسل دوم به شمار می روند که ایمنی زایی  بالایی دارند.

او افزود: مرحله اول طرح بالینی روی ۷۰ نفر، مرحله دوم روی ۱۰۰ نفر و مرحله سوم بر روی  10 هزار نفرانجام شده است که تا هفته آینده نتایج آن مشخص می  شود.

به گفته علیشیری تمام مراحل ساخت واکسن با نظارت دائم واحدهای کنترل و تضمین کیفیت مورد تایید سازمان غذا و دارو صورت می گیرد تا اطمینان از سلامت و اثربخشی این واکسن به طور کامل تایید و تضمین شود.

راه اندازی خط تولید انبوه این واکسن با ایمنی زایی ۹۰ درصدی دردانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در راستای تولید محصولی با کیفیت، ایمن و در تراز با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برای خدمت به هموطنان و پاسخ به نیاز ملی کشور درحوزه سلامت و سپس صادرات آن با تلاش شبانه روزی ۴۰ دانشمند درمدت ۱۶ ماه انجام شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …