یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403

نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش آموزان در البرز گشایش یافت

این نمایشگاه به همت پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک در دبیرستان دخترانه شهید تیمسار فلاحی کرج دایر شد.

دانش آموزان دراین نمایشگاه توانمندی ها و دست ساخته های خود را در کنار کسب رتبه های برتر کشوری و بین المللی با محوریت پژوهشی، علمی، علوم آزمایشگاهی، نجوم و رباتیک به نمایش گذاشتند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش البرز  در آیین گشایش این نمایشگاه  گفت: در البرز ۹  پژوهش سرای دانش‌آموزی  وجود دارد که مرکزی برای نهادینه کردن و  آموختن فعالیت های پژوهشی به دانش آموزان هستند.

رحمان درکی افزود: دانش‌آموزان وقتی یافته‌های پژوهشی خود را عرضه کنند به اعتماد می‌رسند و در تولید علم اثر گذار خواهند بود.

وی بیان داشت: استعدادهای دانش‌آموزان باید توسط معلم‌های خلاق کشف شود و با استفاده از معلم های نخبه و محقق در پژوهشسراها دانش آموزان کارهای تحقیقاتی انجام می دهند.

وی با اشاره به تاثیر اولیا بر تقویت فعالیت های علمی دانش آموزان ادامه داد: در کنار حمایت معلمان در تقویت فعالیت تحقیقاتی دانش آموزان، خانواده ها نیز با دقت و حساسیت خود در تبدیل دانش آموزان به پژوهشگرانی قدرتمند تاثیر گذارهستند.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: دانشگاه های البرز با حمایت مسوولان در تربیت دانش آموزان پژوهشگر بسیار تاثیر گذار هستند.

درکی ادامه داد: موفقیت هر چه بیشتر معلمان در مقوله مهم تدریس مستلزم تحقیق، پژوهش و بکارگیری مطلوب نتایج آنها است.

ترویج پژوهش

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز هدف از نواختن زنگ پژوهش در مدارس را ترویج فرهنگ فعالیت های پژوهش محور در بین دانش آموزان ذکر کرد و اظهار داشت: خلاقیت و پژوهشگری در کنار اخلاق، احترام و کمک به هم نوع در مدارس باید آموزش داده شود زیرا غفلت از هر کدام خسارت زیادی را به همراه دارد.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در مدارس دانش آموزان خلاق و پرسشگر را تربیت کنیم بزرگترین خدمت را به کشور انجام داده ایم.

وی بیان داشت: با تدوین یک برنامه راهبردی می توان گام های موثری در حوزه پژوهش برداشت.

وی با بیان اینکه عامل رشد و بالندگی هر کشوری ارتباط مستقیم با اقدامات علمی و پژوهشی دارد، یادآورشد: توجه به مقوله علم و دانش موجب شده است تا برخی کشورها بتوانند در کوتاه ترین زمان و با حداقل هزینه به شاخصه‌های مهمی در توسعه همه‌جانبه دست یابند.

شعبانی بر اهمیت ایده‌پردازی و توجه به کارآفرینی خلاقانه تاکید کرد و یادآورشد: این مباحث هم‌اکنون در سطوح دانشگاهی و مقاطع بالای دانش‌آموزی به خوبی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های حمایتی می‌تواند به ایجاد انگیزه و تولید علم و محصول منجر شود و به دنبال آن، کارآفرینی نیز شکل بگیرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: هفته پژوهش نوید بخش شکوفایی اندیشه های تابناک دانش آموزان این مرز و بوم است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …