سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

نفرات برتر مسابقات شطرنج آموزش و پرورش استثنایی کشور معرفی شدند

براین  اساس فرهاد مصلح از آذربایجان شرقی و پریسا شعبانی از استان مرکزی به مقام اول این دوره از مسابقات و جمعه محمد قرایی و عذرا خزایی از گلستان نیز به مقام دوم دست یافتند.

اسماعیل فتحی ار کردستان و شریفه احمدی مهربان از کهکیلویه و بویراحمرحائز مقام سوم این دوره از مسابقات کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات که دربستر شبکه شاد برگزار شد، گفت: ورزش و سلامت جسمی تنها یک سرگرمی نیست بلکه یک بخشی از تربیت واقعی است.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه مهم ترین فرصت برای فراهم آوردن آرمان‌هایی که برای آینده این کشور جستجو می‌کنیم درنظام تعلیم و تربیت نهفته است و باید هر اقدامی از مدرسه آغاز شود،خاطرنشان کرد: جسم و روح هر دو اهمیت دارند و باید سلامتشان حفظ شود.

وی بیان داشت: اهداف سند تحول بنیادین مبتنی بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های شش گانه می باشد و تربیت  تک بعدی و تک ساحتی دانش‌آموزان به هیچ عنوان مورد نظر آموزش و پرورش نیست.

وی تصریح کرد: هنگامی که ۳۰ درصد جمعیت دانش آموزی کشور در معرض خطر چاقی قرار دارند یعنی زنگ خطر بزرگی به صدا در آمده که ناشی از سبک زندگی آنها به ویژه دراین ایام کرونایی است.

قاسمی اضافه کرد: غربالگری دانش آموزان در قالب طرح ملی کوچ در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اجرا شد و نتایج خوبی در اختیارآموزش و پرورش قرارگرفت.

وی ادامه داد: ورزش یکی از ساحت های شش گانه وزارت آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه با عنوان ساحت زیستی و بدنی است که بر این اساس باید به ورزش دانش آموزان به ویژه دختران  و کارکنان حوزه آموزش و پرورش توجه بیشتری کرد

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: اجرای این مسابقات شور و نشاط خاصی دربین شرکت کنندگان و علاقه مندان به فعالیت های ورزشی ایجاد می کند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرزنیز دراین آیین گفت: بیست و یکمین دوره مسابقات ورزش مجازی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

عباس کشاورز افزود: دراین مسابقه ۴۸ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۶ نفر آقا و خانم به مقام اول تا سوم بصورت مشترک دست یافتند.

وی تصریح کرد: این مسابقات در کاهش استرس و اضطراب روانی ناشی از تداوم شیوع ویروس کرونا دربین کارکنان آموزش و پرورش استثنایی خواهد داشت.

کشاورز ادامه داد: بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی توسط داوران مجرب کشوری – استانی ارزیابی شد.

وی تاکید کرد: این دوره از مسابقات به روش سوئیسی برگزار و در پایان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …