جمعه , 14 اردیبهشت 1403

نذورات مردم در ماه محرم به سمت کمک مومنانه سوق داده شود

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی شامگاه یکشنبه در همایش ائمه جماعات،اهیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاههای بسیج فردیس در مصلای این شهرستان برگزار شد، افزود: بعضی از خانواده ها در شرایط کرونا آسیب دیده اند بنابراین مردم توزیع نذورات و خیرات خود را به صورت هدفمند در راستای کمک‌های مومنانه و برای التیام مشکلات اقشار آسیب دیده از کرونا سوق دهند.

وی توضیح داد: محدودیت ها و معذورات سبب شده تا واکسن وارد کشور شود زیرا تولید واکسن در داخل کشور با مشکلات مواجه است و همین امر باعث شده در تزریق واکسن کند پیش رود.

ایمانی با بیان اینکه مردم نکات بهداشتی و فاصله های اجتماعی را رعایت نمی کنند، اظهار داشت: طبق گزارشی اخبار امروز ۱۲۰ هزار وسیله نقلیه از تهران خارج و به طرف شمال ایران می رود  مردم تا خبر تعطیلی را می شنوند به مسافرت می روند بنا ندارند به خود و دیگران رحم کنند فقط خود و خواسته هایشان را می بیینند.

وی اظهار داشت: هیئات و دسته جات عزاداری و مساجد برگزار می کنند رعایت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی با اشاره به بیانات معظم رهبری که به مواسات و کمک های مومنانه در ایام کرونا تاکید داشتند، گفت: مردم دیگران را بر خود ترجیح می دهند شرایط کرونا برای بعضی از خانواده ها سخت است بنابراین نیازمند کمک هستند.

ایمانی افزود: بعضی از نذرها شرعی نیست آنها می توانند نذورات خود را به شکل دیگری در اختیار مردم قرار دهند و بهترین آن کمک مومنانه است.

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: سی ام مردادماه روزی است که مسجد اقصی به آتش کشیده شد روز جهانی مسجد نام گذاری شده است باید مساجد را محور کار قرار دهیم.

ایمانی افزود: مساجد سنگر است که باید حفظ شود ولی متاسفانه ما این سنگرها را از دست داده ایم نوجوانان و جوانان در مساجد نیستند باید دست به دست هم دهیم تا جوانان را دوباره به یک شکلی به مساجد بیاوریم.

وی ادامه داد: اگر دنبال این هستیم که یک شهر سالم داشته باشیم  ابتدا باید از محله آغاز شود سلامت اخلاقی از طریق مسجد تامین  می شود مساجد را مسایل محور قرار دهیم.

ایمانی گفت: کارهای جهادی و توزیع از مسجد اتفاق بیفتد کمک هایی در این ایام برای ستاد عتبات عالیات جمع آوری می شد مردم عشق و ارادات به محضر ابا عبدالله الحسین (ع) در همین تاسوعا و عاشورا سال های قبل فضای مناسبی بود در محافل حضور پیدا می کردند پرچم گردانی داشتند ما نباید ارتباط قلبی و سیاسی را از دست بدهیم.

امام جمعه فردیس گفت: حرم اهل بیت (ع) در عتبات عالیات توسط همین مردم شیعه آباد شده است الان هم صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب در کربلا احداث می شود .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …