شنبه , 8 اردیبهشت 1403

برگزاری سوگواره احلی من العسل در البرز

این سوگواره  به صورت زنده در بستر شبکه آموزشی شاد مدارس البرز نیز پخش شد تا دانش آموزان، والدین و معلمان این استان به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم (ع) در راه مکتب امام حسین (ع) و شهید حاج قاسم سلیمانی در گام دوم انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دراین اجتماع عاشورایی دانش آموزان به مناسبت  ششم محرم شهات حضرت قاسم (ع) به سوگواری پرداختند.

دانش آموزان البرزی دراین سوگواره عاشورایی ندای لبیک یا امام حسین (ع) و لبیک یا قاسم بن الحسن(ع ) سردادند.

دراین برنامه معنوی دانش آموزان البرز در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع ) و شهدای کربلا سینه زنی ،مرثیه سرایی ، روضه و نوحه خوانی کردند.

دانش آموزان البرزی دراین مراسم، پرچم های یا امام حسین (ع ) به رنگ های مشکی و قرمز را برافراشتند و با سربندهای یا قاسم بن الحسن (ع ) و یا حسین(ع ) به عزاداری پرداختند.

معرفت حسینی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین آیین گفت: مکتب امام حسین (ع) را باید در مدارس تبیین کنیم تا نسل نوجوان با معرفت حسینی و فلسفه عاشورا آشنایی پیدا کنند.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه روح و جوهره قیام عاشورا باید برای نسل امروز تبیین شود زیرا راه نجات جامعه تمسک به سیره و سلوک انبیاء بویژه مدرسه امام حسین (ع) است.

وی بیان داشت: نوجوانان را باید در مسیر مکتب عاشورا، حضرت قاسم (ع) و حضرت زینب (س) تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب زندگی است که مفاهیم غنی دارد لذا باید در انس با قرآن و همچنین معرفت حسینی زیاد کارکرد.

درپایان این برنامه سوگند نامه سوگواره احلی من العسل با مزمون حرکت دانش آموزان در مسیر فرهنگ عاشورایی و ولایت مداری قرائت شد و دانش آموزان البرز با گفتن لبیک یا امام حسین (ع ) بند بندآن را تایید و باردیگر با امام راحل، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.

دانش آموزان البرز همچنین به مناسبت ماه محرم پویش‌هایی مانند «هر خانه یک حسینیه»، «هر خانه یک هیات»، «هر خانه یک مداح» و «هر خانه یک مسجد»  راه اندازی کرده اند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …