سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

استفاده از محتوای آموزشی تائید شده در مهدهای کودک البرز الزامی است

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، افزود: باید مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی این استان تابع قوانین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک باشند.

وی بیان داشت: تا کنون سه نشست برای توسعه همکاری کارگروه انتقال مهدهای کودک ها  به آموزش و پرورش البرز برگزار شده است تا مهدهای  کودک و مراکز پیش دبستانی بر اساس قوانین و ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک  خدمت ارائه دهند و مطابق دستورالعمل های ابلاغی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه شهریه مصوب ۱۴۰۰ به همه مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی البرز ابلاغ شده است،خاطرنشان کرد: گرفتن هر گونه هزینه مازاد از اولیا تخلف محسوب می شود.

قاسمی تصریح کرد: توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در مهدهای کودک و مشارکت مربیان مهدهای کودک برای شرکت در دوره های آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش که در طول سال اجرا می شود از مسائل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی اضافه کرد: تابلو مهدهای کودک البرز نیز باید به نام آموزش و پرورش تغییر یابد زیرا طراحی تابلو جدید بر اساس دستورالعمل ابلاغی اجباری است.

وی عضویت موسسان و مربیان مهدهای کودک در کانال پیش دبستانی آموزش و پرورش استان البرز در شبکه شاد با هدف هماهنگی و اطلاع از اجرای فعالیت ها را بسیار مهم دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بزودی تیم های ارزیاب اداره کل آموزش و پرورش و مناطق بر اساس نمون برگ مربوطه به مهدهای کودک و پیش دبستانی استان اعزام می شوند تا فرآیند خدمات آموزشی، بهداشتی، پرورشی، رفاهی مطابق دستورالعمل های سازمانی را دراین مراکز مورد بررسی قرار دهند.

وی یادآورشد: مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی این استان باید برای ادامه فعالیت تا پایان سال ۱۴۰۰ از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: از تاریخ تاسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل ها و مقررات، تمامی مهدهای کودک، کودکستان ها،مراکز پیش دبستانی و سایر مراکزنگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی،عمومی و خصوصی مکلفند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ سلامت کودکان در مهدهای کودک و نوآموزان مراکز پیش دبستانی نیز باید دراولویت قرار گیرد.

استان البرز ۲۷۶ مهد کودک دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …