شنبه , 8 اردیبهشت 1403

نخستین گردهمایی بانوان کارآفرین در کرج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چالش‌هایی که زنان کارآفرین پس از ورود به کسب و کار با آن مواجه می‌شوند به مراتب بسیار است ولی زنان زیادی داریم که با گذر از موانع‌ها به قله موفقیت دست یافتند.

این روزها بانوان کارآفرین در البرز و سایر شهرستان‌ها با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات و چالش‌های کارآفرینی و مسیر رسیدن به موفقیت در این حوزه گرد هم می‌آیند.

نخستین گردهمایی بانوان کارآفرین در کرج با هدف تبادل تجربیات و راه‌های عبور از مشکلات کارآفرینی و با حضور یک چهره موفق کارآفرینی در کرج برگزار شد.

معصومه جعفرزاده که خالق چند برند موفق در حوزه اقتصاد بانوان یکی از چهره‌های شاخص حوزه کارآفرینی، به تشریح روند زندگی کاری خود پرداخت و عوامل موفقیت یک بانوی کارآفرین را تشریح کرد.

جعفرزاده که این روزها به عنوان مربی کارآفرینی در این حوزه فعالیت دارد، از کارآفرینی به عنوان تبدیل ایده به پدیده نام می‌برد و اظهار می‌کند:: عملی کردن این ایده‌ها باید با کسب درآمد و حس رضایتمندی همراه باشد.

وی در ادامه به مسیر زندگی خود در حوزه کارآفرینی اشاره کرده و سختی‌های گذشته را عاملی برای موفقیت‌های امروز خود می‌داند و اظهار می‌کند: پیدا کردن و دنبال کردن علایق واقعی کار ساده‌ای نیست و باید تمام قدرت، زمان و تلاش تان را به کار ببرید تا درون تان را عمیقاً کاوش کنید. در مسیر کشف خود باید شجاع باشید و ترس‌ها، نگرانی‌ها و تردیدهای سر راه تان را دور بریزید. شاید برای خیلی‌ها پیمودن این مسیر آسان و بدون چالش باشد، اما آن را طی کنم و اکنون خوشحال و راضی هستم.

جعفرزاده اضافه می‌کند: علاقه‌ام به هنر نقاشی موجب شد تا در سن ۱۶ سالگی اولین گواهینامه هنری را دریافت کنم. این آغاز مسیری بود برای حضور در نمایشگاه‌های هنری و جشنواره‌های مختلف که سرفصل جدیدی را برایم باز کرد.

این کارآفرین موفق کرجی تلاش و پشتکار را عامل رسیدن به رویاها و کسب موفقیت بیان می‌داند و ادامه می‌دهد: من مسیر پر پیچ و خمی را طی کردم و برای اینکه بتوانم فعالیتم را ادامه بدهم، به کسب مهارت‌های بسیاری پرداختم. در ۲۰ سالگی گواهینامه فعالیت در حوزه آرایشگری را گرفتم، به دانشگاه هنرهای زیبا رفتم و در رشته نقاشی مشغول به تحصیل شدم، هرچند که پس از مدتی ترک تحصیل کردم، اما هیچ وقت دست از تجربه در مسیرهای مختلف نکشیدم و تحقیق در مورد حوزه‌های دیگر را آغاز کردم و در نتیجه سال ۸۳ اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی (رنگ روغن) خود را برگزار کردم.

جعفرزاده برگزاری این نمایشگاه‌ها را شروعی برای فعالیت‌های جدی‌اش در سطح کشور عنوان می‌کند و می‌گوید: ننگارخانه آرتمیس نتیجه آزمون و خطای من در مسیر مستقل شدن است. دوست دارم بازدید کنندگان این مجموعه هم بتوانند از آثارم الهام بگیرند و قدمی برای استقلال خود بردارند. من هم روزی از شرایطم ناراضی بودم و احساس ناامیدی داشتم ولی هیچگاه اجازه ندادم که این یاس و ناامیدی باعث شکست و توقف من بشود.

وی ادامه می‌دهد: در این مسیر افراد بسیاری را دیدم که برخی از آن‌ها برایم مثل یک دانشگاه درس بودند. با خانمی آشنا شدم که با وجود سوختگی ۹۰ درصد، به طور میانگین ماهانه ۴۰ میلیون تومان درآمد داشت و فعالیتش در زمینه فروش و بازاریابی بی‌نظیر بود. همین عامل باعث شد که من مزون گل را راه اندازی کنم که البته در حال حاضر آن را واگذار کرده‌ام.

او همچنین از تجربیاتش می‌گوید که توانسته است در یک کارگاه کوچک ۶۰ متری و با امکانات ناچیز، برند محصولات غذایی “دبورا” را خلق کند و آن را توسعه دهد.

پس از تجربیات فراوان جعفرزاده تصمیم می‌گیرد مدتی دست به کاری نزند و به نوشتن کتاب و آموختن مباحث روانشناسی بپردازد. وی در این باره می‌گوید: تصمیم گرفتم تجربیاتم را در اختیار بانوان توانمند قرار بدهم و با حضور در سمینارها و کارگاه‌های مختلف تجربیات خود را به اشتراک بگذارم تا شاید این کلاس‌ها، موتور محرکی برای آغاز فعالیت آنان باشد.

این بانوی کارآفرین کرجی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌گوید: حالا زنان هم باید در جامعه نقش مؤثری داشته باشند. زنان ما باید بدانند که مسیر کارآفرینی، استقلال مالی و خلق سرمایه برای آن‌ها باز است. باید قبول کنیم شرایط سختی پیش روی آن‌هاست اما هر رویایی می‌تواند روزی به واقعیت تبدیل شود. من به عنوان یک زن دوست دارم که تمام بانوان در چرخیدن چرخ صنعت کشور، نقشی تأثیرگذار داشته باشند.

مصیح جعفرزاده زندگی پرفراز و نشیبی سختی داشته است، ولی در جوانی با ایده‌ها و تلاش‌های فراوان مهارت‌های متعددی را آموخته و کسب و کارهای زیادی را راه اندازی کرده است و در حال حاضر قصد انتقال این تجربه‌ها را به دیگران دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …