یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

بارش برف و باران و لغزندگی راه های البرز

سروان مسعود خانجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اکنون بارش ها در جاده کرج – چالوس از محدوده نسا تا کندوان به صورت برف خفیف و بقیه محور باران است .

وی اضافه کرد: همچنین در ازادراه کرج – قزوین در محدوده کرج به صورت باران است که سبب لغزندگی سطح معابر شده است .

وی  افزود: با توجه به بارش ها ، احتمال سقوط سنگ و بهمن در مسیر های کوهستانی به ویژه در جاده کرج – چالوس دور از انتظار نیست. 

وی تاکید کرد که با توجه به این شرایط رانندگان در حاشیه جاده های کوهستانی  توقف نکنند.

خانجانی گفت: رعایت  فاصله طولی برای جلوگیری از تصادف و عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوه آزادراهی از مواردی است که  رانندگان باید رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز اعلام کرد که با ورود سامانه سرد بارشی از عصر امروز چهارشنبه شاهد بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی استان خواهیم بود.

آرش بهاروند احمدی گفت  : این سامانه بارشی با وزش باد به نسبت شدید همراه است که در محورهای کوهستانی البرز کولاک پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: بارش ها  تا صبح فردا پنجشنبه به صورت پراکنده  در البرز ادامه دارد اما دمای هوای استان طی روز آینده کاهش یافته و به زیر صفر درجه خواهد رسید.

جاده کرج – چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرزو مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

استان البرز دارای یک هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …