پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

ستاری: آب و خاک را باید با فناوری مدیریت کرد

به گزارش ایرنا، دکتر « سورنا ستاری » روز شنبه در آیین گشایش کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز در شرق کلانشهر کرج افزود: ما در حوزه پژوهش کم سرمایه گذاری نکرده ایم، در البرز این همه مراکز تحقیقات کشاورزی داریم که با بودجه دولت فعالیت می کنند بنابراین  در این بخش کم هزینه نشده است.

وی ادامه داد: در این بخش زیر ساخت ها وجود دارد اما  کشاورزی پیشرفته  نداریم  که  این وضعیت برزانده  کشور ما نیست که غذا را وارد کند؛  قطعا با این وصعیت نمی توان  غذای مردم را تامین کرد ، می بایست با  استفاده از فناوری خاک، آب ، محیط زیست و  غذایی مردم را مدیریت کرد.

ستاری گفت :  ظرفیت های فراوانی در حوزه شیلات و آبزیان داریم که باید با  فناوری نیازها را در این بخش تامین کرد؛ در البرز کنار مرکز تحقیقاتی پارک علم و فناوری داریم ؛ اگر بخش خصوصی در پروهش سرمایه گذاری کند، فناوری نیز  توسعه می یابد .

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: تمام زیر ساخت ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است  و نسبت  فعالیت بخش خصوصی به دولتی در پارک های علم و فناوری  ۸۰ به ۲۰ درصد می باشد.

وی اظهار داشت:  نمی توان کارخانجات نوآوری را حذف کرد؛  باید رقابت های داخلی برای آن حذف شود ؛  امروز تمام دانشگاه ها پارک علم و فناوری در تهران دارند .

ستاری تاکید کرد : توسعه کارخانه های نوآوری  در تمام استان ها ضروری است ضمن آنکه بخش خصوصی می بایست در این زمینه فعال تر باشد.

 معاون رییس جمهور با قدردانی از تلاش دست اندرکاران راه اندازی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز  افزود:  این کارخانه بیش از هر چیزی زایشگاه شرکت ها است و استارتاپ ها در آن توسعه می یابند .

وی بیان داشت : در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ایده ها به بلوغ فکری می رسد و رشد و توسعه پیدا می کند که  امیدواریم این مسیری که شروع شده توسعه یابد.

وی تاکید کرد: استان البرز ظرفیت های بالایی در زمینه توسعه فناوری ها دارد که باید با تلاش بیشتر شاهد رویدادهای خوبی در این استان باشیم .

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز با زیر بنای ۱۳ هزار متر مربع با اهتمام شهرداری کرج و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  فعالیت رسمی خود را امروز آغاز کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …