چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

میزان استقبال سرمایه گذاران خارجی در طرح های دارویی ایران بالا است

پرهام رضایی روز شنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی دارویی برکت در ساوجبلاغ گفت: یکی از کشورهای مطرح و فعال در آسیا در زمینه تجهیزات پزشکی خواهان سرمایه گذاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی استان شده است و در این زمینه برنامه ریزی هایی را تدارک دیده ایم.

وی در این بازدید که هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز نیز حضور داشتند از شهرک صنعتی و دارویی برکت به عنوان یکی از شهرک های تخصصی در استان البرز نام برد و افزود: این شهرک از  زیر ساخت های مناسب برای احداث و توسعه کارخانه‌های دارویی برخوردار است.

وی افزود: در راستای حل مشکلات شهرک دارویی برکت، مسائل آن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز مطرح شد.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه البرز یکی از قطب‌های داروسازی کشور است، بیان داشت: با توجه به این ظرفیت استقرار صنایع دارویی مختلف و شرکت‌های تهیه مواد اولیه نتایج بسیار خوبی به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: انتظار از این شهرک و متولیان آن تسریع و تکمیل عملیاتی تر واحدهای مستقر در مجموعه صنعتی فوق و حرکت به سمت فاز توسعه ای است.

وی با بیان اینکه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در این دوره به صورت تخصصی فعالیت می کند، ادامه داد: باید تلاش کرد در کنار تولید کالاهای با صرفه اقتصادی در داخل کشور، کالاهای مورد نیازی که ساخت نمونه ایرانی آن به صرفه نیست را از راه واردات تامین کنیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه البته سرمایه گذاری در داخل کشور در صورت همکاری مشترک با سایر کشورها می تواند به کاهش اثرات ناشی از تحریم‌ها کمک کند،تصریح کرد: ظرفیت اتاق بازرگانی البرز به منظور ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در شهرک دارویی برکت و اعزام هیات‌های تجاری به کار گرفته می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …