یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

اعتبار فعالیت ۴۵۰ شرکت دانش بنیان از محل اعتبارات بانک پارسیان تامین شد

به گزارش ایرنا، کورش پرویزیان چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه پتروشیمی کشور که با تمرکز بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در کیش برگزار شد اظهار داشت: این شرکت از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به نهاد ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی جهت دریافت تسهیلات و تامین اعتبار تعهدات به این بانک معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد شرکت از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار شامل تسهیلات و تعهدات بهره مند شده اند افزود:  بانک پارسیان در راستای حمایت از این شرکت ها در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تخصیص داده است.

پرویزیان یادآور شد: همچنین این بانک در راستای حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی کشور تا کنون هفت میلیارد دلار در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده و به دنبال توسعه این سرمایه ها برای سهم آفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه های اقتصادی دولت جمهوری اسلامی است.

وی در خصوص برنامه های بانک پارسیان برای عمل به تعهدات اجتماعی نیز گفت: سعی می شود در کنار اقدامات عام المنفعه از جمله احداث مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، تهسیلات قرض الحسنه را نیز به واجدان شرایط پرداخت کند.

پرویزیان یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه این بانک در سال جاری ۳۵ هزار میلیارد ریال است که تنها به معرفی شدگان از نهادهای حمایتی از سوی بنیاد برکت، بهزیستی و صندوق های حمایتی پرداخت می شود.

سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور دوشنبه شب دوم اسفند با حضور جمعی از مسوولان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تامین کنندگان منابع مالی و بانک های کشور در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد و تا ۲۲ شب چهارم این ماه جریان داشت.

این رویداد از ۲ بخش نمایشگاه و نشست های تخصصی تشکیل شده است که بخش نمایشگاهی آن با حضور ۳۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه های ” پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی”، “سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی” و” شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها” فعال هستند.بنگاه اقتصادی، هلدینگ و شرکت فعال در عرصه تولید و عرصه نفت و پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش، تامین کنندگان مالی و بانک ها بودند.

انتقال دانش فنی، انجام خدمات مهندسی، تولید مواد شیمیایی، کاتالیست ها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی، ارایه خدمات تعمیر و نگهداری و بازرسی فنی، حمایت و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و فناور از جمله  اهداف برگزاری این رویداد بود.

حمایت از صنایع پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، توجه به نقش پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی، نقش مناطق آزاد در افزایش تولید، صادرات محصولات پتروشیمی، توسعه صنعت پتروشیمی و نقش بانک ها و بازار سرمایه در تامین طرح های مالی نقش بخش خصوصی و سازندگان داخلی در توسعه صنعت پتروپالایش از دیگر اهداف این رویداد بود.

۳۵۰ شرکت فعال در این رویداد در عرصه های ” پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی”، “سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی” و” شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها” فعال هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …