پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

موسسه رازی در پیشگیری از بیوتروریسم به خوبی نقش آفرینی کرده است

دکتر غلامرضا حنیفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  اظهار داشت: پدافند غیرعامل نقش پیشگیرانه در وقوع بحران ها دارد و با ایجاد تدابیری موجب کاهش هزینه ها می شود؛ بنابراین در موسسه رازی، پدافند غیرعامل هر فعالیت آسیب زا را شناسایی و مانع آن می شود.
وی گفت: موسسه رازی با تولید ۸۰  نوع واکسن انسانی، دامی، طیور، آبزیان و  فرآورده بیولوژیک  نقش پیشگیرانه در وقوع بیوتروریسم و بیماری های مختلف دارد و تاکنون نیز با محصولات این موسسه، از بیماری های متعدد مصون مانده ایم. 

 سرپرست مدیریت پدافند غیرعامل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  بیان داشت:  امروزه با همه گیری بحران کرونا و تحمیل هزینه های فراوان جانی و مالی ناشی از آن، اهمیت  فعالیت های علمی و تحقیقاتی موسسه رازی به روشنی مشخص شده است.

حنیفی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس طی ۲ سال اخیر افزود: فناوری ساخت این واکسن که دارای ۲ دز تزریقی و یک دز استنشاقی است ، منحصر به فرد  بوده و از نسل جدید واکسن ها محسوب می شود ضمن آنکه  از  ایمن ترین واکسن ها به شمار می رود.

وی بیان داشت: واکسن رازی ایمنی همورال و سلولار را همزمان تحریک می کند و همین ویژگی، در سلامت نسل آینده کشور تاثیر به سزایی دارد.

 سرپرست مدیریت پدافند غیرعامل موسسه رازی، ساخت و تجهیز بخش بیوبانک را از اقدامات مهم پدافند غیرعامل موسسه نام برد و با بیان اینکه این بخش مجهز به فریزرهای ۲ موتوره بوده و از ایمنی بالایی در وقوع زلزله و آتش سوزی برخوردار است، تصریح کرد: در این بخش بذرهای ساخت واکسن نگهداری و حفاظت می شود.
حنیفی افزود: تدوین دستورالعمل ها و پروتکل های علمی به منظور حفظ دانش و فناوری محصولات نیز انجام شده و هر ۲ سال به روز رسانی می شود تا این دانش که بومی کشورمان است به نسل های آینده انتقال یابد.
سرپرست مدیریت پدافند غیرعامل موسسه رازی با اشاره به تحریم های متعدد پس از انقلاب تصریح کرد: با وجود موانع و محدودیت های فراوان طی این مدت، موسسه رازی توانست ضمن حفظ خطوط تولید، محصولاتش را نیز به روز نگه دارد و نقش خود را در زمینه پدافند غیرعامل در کشور به خوبی ایفا کند

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی  رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی  با نزدیک به یک قرن فعالیت در کرج مرکز استان البرز  مستقر است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …