جمعه , 14 اردیبهشت 1403

منطقه جهانشهر کرج به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری البرز عمار ایزدیار روز سه شنبه در چهل و دومین نشست شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج اظهار داشت: پیش از این عزم جدی برای فرهنگ سازی در شهر و استان نبوده و مصمم هستیم درمنطقه جهانشهر و با کمک حوزه هنری در جوار بوستان ایران کوچک سینما بسازیم و آن منطقه را تبدیل به قطب فرهنگی شهر تبدیل کنیم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی شهر کرج نیز در این نشست ضمن اشاره به فرصت ها و تهدید های فرهنگی گفت: در این سالها نظام سازی درستی در حوزه فرهنگ در کرج انجام نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش درستی از داشته هایمان نداریم، تاکید کرد که هر چه زودتر مساله سینما هجرت و تئاتر شهر با کمک فکری و محتوایی حوزه فرهنگ استان البرز حل شود.

محمد مهرابی رییس حوزه هنری البرز نیز در ادامه با بیان اینکه سالهاست پیگیر مساله سینما هجرت هستیم، گفت: پرسش من این است آیا این شهر و مردم این شهرلایق یک سینمای درجه یک نیستند؟

وی افزود: سرانه فرهنگی شهر کرج بشدت پایین است و شهر نیازمند یک پردیس سینمایی است، ما می توانیم با همکاری یک پردیس سینمایی با کیفیت برای کرج بسازیم.

مهرابی خاطرنشان کرد که سالهاست آمادگی لازم برای ساخت پردیس سینمایی را اعلام کرده ایم اما پاسخ درستی تا کنون دریافت نکرده ایم. 
سلسله نشست های شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج بیش از یک سال است به همت حوزه هنری البرز برگزار می شود.

این نشست با موضوع تعیین تکلیف وضعیت سینما هجرت کرج که در مالکیت حوزه هنری البرز قرار دارد برگزار شد.

سال هاست که موضوع تخریب «سینما هجرت» تنها سینمای حوزه هنری استان البرز به دلیل طرح تعریض یکی از مبادی ورودی شهر کرج مطرح است که مقرر شده بود با تفاهم با شهرداری کرج زمینی در یکی از مناطق مناسب شهر به این امر اختصاص یابد ولی هنوز چنین زمینی اختصاص نیافته و این سینما علیرغم فرسودگی همچنان با وضعیت نامناسبی به کار خود ادامه می دهد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …