جمعه , 7 اردیبهشت 1403

مصرف کنندگان البرزی به صحت وزن کالاها دقت کنند

امیر حسین محتشم روز  جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مصرف کنندگان توصیه کرد در صورت عدم مطابقت وزن کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی  با نوشته  روی بسته بندی آن ها  ، مراتب را به اداره کل استاندارد استان منعکس کنند تا تولید کنندگان خاطی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی گفت: کارشناسان سازمان استاندارد به صورت مستمر وزن مندرج بر روی بسته‌ بندی کالا های مشمول استاندارد اجباری را با محتوای داخل بسته بندی ها با دقت مورد بررسی قرار می دهند و در صورت مشاهده عدم انطباق اطلاعات روی کالا، مراتب را طبق ضوابط قانونی پیگیری می کنند.

وی افزود: قیمت گذاری کالاها توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز بر اساس وزنی تعیین می شود که بر روی بسته بندی ها  نوشته‌شده است.

محتشم تصریح کرد: کنترل دقیق نوشته روی بسته بندی کالاها و انطباق آن با محصولات داخل بسته بندی ها از وظایف مهم سازمان استاندارد است و بایستی  آنچه بر روی بسته‌بندی نوشته‌شده است با وزن کالای محتوای آن مطابقت داشته باشد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت:  در صورتی که در مسیر کنترل کالاهای مشمول استاندارد اجباری با موردی مواجه شویم که اطلاعات روی کالای بسته بندی شده با محتوای داخل بسته بندی همخوانی نداشته باشد،  علاوه بر پیگیری قانونی،  مراتب را برای انعکاس به اطلاع رسانه ها می رسانیم. 

وی گفت: این برخورد قانونی با قاطعیت بر روی  کالا هایی صورت می‌گیرد که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند.

مدیر کل استاندارد البرز ادامه داد: سامانه رسیدگی به شکایات این اداره شماره ۱۵‌۱۷ است.

کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

طبق قانون تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …