پنجشنبه , 9 فروردین 1403

مدرسه‌سازی سرآغازی بر فرهنگسازی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به آثار و برکات مشارکت عمومی در امر مدرسه سازی گفت : این حرکت ارزشمند سرآغازی برای فرهنگ سازی در جامعه است.

مدرسه‌سازی سرآغازی بر فرهنگسازیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مهراله رخشانی‌مهر درحاشیه گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور که به میزبانی استان البرز درحال برگزاری است، گفت: مدرسه سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه علاوه بر محرومیت‌ زدایی آموزشی، فرهنگسازی هم ارائه می دهد.

رخشانی مهر گفت: از تلاشگران عرصه‌های جهادی حوزه مدرسه سازی انتظار داریم تا با ترویج زمینه های مشارکت مردم و هم افزایی در طراحی مدارس به  تغییر الگوی معماری و بهینه سازی اجرای پروژه ها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی ما بابت تامین فضای آموزشی مناسب در مناطق محروم و صعب العبور است، عنوان کرد: در کشور چهارهزار مدرسه سنگی وجود دارد که برای برچیده شدن و ساخت فضاهای آموزشی مناسب در این مناطق نیاز به مشارکت خیرین و گروه های جهادی داریم.

رخشانی مهر  گفت: از طریق بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال رایزنی و حل مشکلات کلاس‌های درس سنگی در مناطق عشایری هستیم.

وی یادآورشد: اکنون تعداد بخاری‌های نفتی مدارس به کمتر از  سه درصد و مدارس نیازمند تخریب و بازسای به زیر ۲۰ درصد رسیده است، ضمن آنکه  مدارس خشتی و گلی دیگر در کشور وجود ندارند، اما مدارس سنگی مشکل امروز حوزه نوسازی هستند.

وی عنوان کرد: هرچند که اعتبارات نوسازی مدارس افزایش یافته اما با توجه به واقعیت جامعه در خصوص افزایش قیمت ها کافی نیست، لذا نیاز به افزایش سطح مشارکت مردم داریم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورادامه داد: رفع کمبود فضای آموزشی در استان هایی که مشکل دارند به هزینه بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس یا به طور کامل خیرساز و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است، افزود: برای افزایش تعداد خیرین به فرهنگ مشارکت، همدلی و همراهی نیازمند هستیم و به همین دلیل طرح آجر به آجر طراحی شد تا همه مردم بتوانند در این راه خداپسندانه مشارکت کنند.

رخشانی مهر به همراهی ۳۰هزار خیرمدرسه ساز در کشور اشاره کرد و گفت:  به همت خیرین و تخصیص اعتبار، میزان مدارس فرسوده کشور که سال ها ۳۰ درصد بود، اکنون به  ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در مهر ماه سال جاری، قریب به ۹ هزار و ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد که خیرین در ساخت آن ها نقش مهمی داشتند و تا پایان سال جاری  نیز مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به میزبانی البرز تا عصر امروز در کرج  ادامه دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …