سه شنبه , 28 فروردین 1403

صرفه‌جویی حتی یک مترمکعب در استمرار جریان گاز مؤثر است

سید رضا غفاریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این روزها شاهد ورود جبهه هوای سرد بر آسمان کشور هستیم و حدود ۴۵۰ شهر ایران به دمای زیر صفر رسیده است که مصرف انرژی را بلا برده است.

وی بیان کرد: تمام استان‌های شمالی دمای زیر صفر درجه و حتی برخی از شهرها منفی ۲۸ درجه را تجربه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: این وضعیت باعث شده که میزان مصرف گاز از ۶۵۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی عبور کند و تعدادی از شهرها با کاهش فشار و کمبود گاز مواجه شده‌اند خواهشمندیم با رعایت بهینه مصرف شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی رعایت کردن حتی یک مترمکعب را در استمرار جریان گاز مؤثر دانست و اضافه کرد: همین اندازه باعث می‌شود تا جریان برق خیلی از منازل پایدار بماند.

غفاریان گفت: بستن و پوشاندن دریچه کولر، استفاده از پرده ضخیم، پوشیدن لباس گرم از راه‌هایی است که ۲۶ میلیون مشترک گاز می‌توانند با به کارگیری آن نقش مهمی در صرفه جویی گاز داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر در روز ۲ مترمکعب صرفه‌جویی توسط هر مشترک خانگی داشته باشیم شاهد بیش از ۵۰ مترمکعب صرفه‌جویی در روز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: در حال حاضر گاز صنایع استان به جز واحدهای تولید دارو و مواد غذایی قطع است.

وی متذکر شد: ملت ایران ثابت کرده که در روزهای سخت با همدلی شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارد و از همه دعوت می‌کنم با پیوشتن به پویش کاهش دو درجه‌ای دمای منزل جریان پایدار گاز را رقم بزنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …