جمعه , 10 فروردین 1403

مدارس البرز مهیای بازگشایی است

سالار قاسمی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان البرز عجله ای برای بازگشایی مدارس به دلیل در اولویت بودن سلامت دانش آموزان ندارد،گفت: مدارس استان نیز با شعار« استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت» آماده بازگشایی برای آموزش حضوری می شوند.

وی اظهارداشت: بازگشایی مدارس آسیب‌های روحی و روانی دانش آموزان را کاهش می‌دهد و به مدیران در اجرای برنامه‌های تمام ساحتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه همه‌گیری ویروس کرونا، تعطیلی اجباری آموزش‌ها و سوق یافتن دانش آموزان به سمت آموزش مجازی در ۲ سال اخیر مدارس را رقم زد،خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش در روند توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است و مدرسه به عنوان عنصر کلیدی نظام آموزشی، زمینه رشد فکری و اخلاقی جامعه را فراهم می‌کند.

قاسمی بیان داشت: تعطیلی طولانی مدت مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده است و باید کلاس‌های درس به تدریج و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری تشکیل گردد.

وی تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت تمام ساحتی باید مورد توجه قرار گیرد که تحقق این هدف و جبران عقب ماندگی‌های سال های اخیر منوط به بازگشایی مدارس است که این مهم نیاز به همراهی اولیا دارد.

وی حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان را مهمترین محوربازگشایی حضوری مدارس ذکر کرد و یادآورشد: در قالب پروژه مهر ۱۴۰۰به گونه ای برنامه ریزی شده که در سال تحصیلی جدیدهیچ کلاس بدون معلم و هیچ دانش‌آموز بدون کلاس دراستان البرز نداشته باشیم و همچنین در همه فضاهای آموزشی البرز رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت کاری باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: برای دانش آموزان البرز در سال تحصیلی جدید ۱۳ هزار و ۱۲۲ کلاس درس در یک هزار و ۳۴۵ کد مدرسه دولتی و یک هزار و ۶۷۳ مدرسه غیر دولتی آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس تمهیدات لازم دراستان پیش بینی شده است،اضافه کرد: آموزش مدارس البرز در مهرماه سال تحصیلی جدید در همه پایه های تحصیلی بجز مدارس روستایی که دارای جمعیت دانش آموزی کم می باشد ،مجازی تشکیل گردید.

قاسمی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان البرز هر ۲ دز واکسن را دریافت کردند و واکسیناسیون بقیه فرهنگیان نیز در حال انجام است و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز طبق فراخوان انجام شده تا کنون بیش از ۶۰ درصد واکسینه شده اند.

وی گفت: برای کاهش دغدغه والدین در سال تحصیلی جدید اقدامات مختلفی در مدارس البرز همانند شاداب سازی و تعمیرات سرویس های بهداشتی ، تهیه مواد ضد عفونی، ماسک و تمیزکننده با اختصاص اعتبارات استانی و کمک های خیرین و انجمن اولیا و مربیان مدارس استان انجام شده است.

وی افزود: برای تجهیز مدارس به امکانات مورد نیاز مبلغ ۲۲ میلیارد تومان شامل میز، نیمکت، صندلی معلم، تجهیزات آموزشی، ورزشی و هنرستانی تامین اعتبار گردید و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان  نیز به منظور تکمیل امکانات مورد نیاز پیش بینی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در خصوص کاهش دغدغه های والدین برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی،گفت و گو با رسانه ها بویژه خبرگزاری ایرنا به منظور پاسخگویی به سوالات اولیا، بازگشایی مدارس و شرایط آن در استان انجام شد.

قاسمی تاکید کرد: مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه است که با حضوری شدن کلاس های درس از دانش آموزان انتظار می رود همچون دیگر گروه‌ها پس از دریافت واکسن کرونا نسبت به ویروس کرونا نگاه عادی‌انگاری نداشته باشند و همچنان با خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به وظیفه اجتماعی خود برای قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ عمل کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …