پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

برگزاری کنگره کشوری گیاهان دارویی در البرز

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) البرز از برگزاری کنگره کشوری گیاهان دارویی مکانیزاسیون و فرآوری در این مرکز خبر داد.

برگزاری کنگره کشوری گیاهان دارویی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، سید داود حاجی میر رحیمی با بیان اینکه این کنگره از دوم اسفند ماه به مدت سه روز به میزبانی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت فردیس برگزار می‌شود افزود: این کنگره با هدف توانمند سازی منابع انسانی و توسعه مکانیزه کردن و فرآوری گیاهان دارویی در جهت ایجاد ارزش افزوده و تولید سرمایه برای کشور برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) البرز: صنعت گیاهان دارویی یکی از صنایعی است که بیشترین ارزش افزوده را در حوزه تولیدات کشاورزی دارد و در صورت رعایت اصول علمی و اجرایی، می‌تواند در بخش ارزآوری و تولید سرمایه جانشینی مطمئن برای صنایع ناپایدار نفت و گاز در کشور باشد.
میر رحیمی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور برای تولید گیاهان دارویی، افزود: صنعت گیاهان دارویی یکی از مباحث مهم کشور است که کارشناسان معتقدند اگر ارزش افزوده و فرآوری این گیاهان تا رسیدن به دست مصرف کننده صورت بگیرد، می‌تواند منبع عظیم سرمایه برای کشور باشد تا جایی که به عنوان پشتوانه توسعه اقتصادی کشور مورد توجه متخصصین برنامه ریزی اقتصادی قراردارد.
او ادامه داد: این کنگره با حمایت انجمن‌های علمی کشور، ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان جهاد کشاورزی استان و برخی دانشگاه‌های کشور از دوم تا چهارم اسفند برگزار می‌شود که از ویژگی‌های بارز آن برگزاری رویداد کارآفرینی است که در این رویداد ۱۰ استارتاپ برتر مکانیزاسیون فرآوری گیاهان دارویی کشور انتخاب می‌شوند و مورد حمایت مراجع ذیصلاح قرار می‌گیرند.

میر رحیمی همچنین از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر همزمان با برگزاری کنگره گیاهان دارویی خبرداد و گفت: در این جشنواره ایده‌های دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به حوزه گیاهان دارویی جمع آوری و پنج ایده برتر انتخاب می‌شوند و ضمن اهدای جوایز ارزنده مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه نمایشگاه کتاب و نمایشگاه فناوری‌های مکانیزاسیون و فرآوری گیاهان دارویی همزمان باکنگره، در مرکز آموزش عالی امام خمینی برپا می‌شود، گفت: در روز سوم نیز پنج کارگاه آموزشی با حضور اساتید به نام این حوزه برگزار می‌شود که امیدواریم این کنگره بتواند انگیزه و زمینه لازم را برای توجه و سرمایه گذاری در صنعت مکانیزاسیون و فرآوری گیاهان دارویی کشور فراهم کند و استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری مورد توجه برنامه ریزان توسعه کشور قرار گیرد.

رئیس کنگره گیاهان دارویی مهمترین هدف این کنگره را توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی به سمت توسعه و مکانیزاسیون و فرآوری در صنعت گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: با برپایی این کنگره امیدواریم شرایطی فراهم شود که ارزش افزوده این صنعت ارتقا پیدا کرده و تولید این ثروت تسریع شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …