پنجشنبه , 9 فروردین 1403

فرهنگ امروز کشور نیازمند تفکر جهادی و بسیجی است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج  با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج افزود:  پیاده سازی تفکر بسیجی و جهادی باید مبتنی بر ارزش های انقلاب و اسلام و بدون توجه به منافع شخصی، همراه با ایثار مال و جان ، نوآوری و خلاقیت  باشد .

نماینده ولی فقیه در استان البرز  ادامه داد: بدون داشتن  روحیه جهادی و بسیجی در امور پیشرفتی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: امروز  عده ای کاسبان فرهنگی هستند و حتی کار فرهنگی فاخر هم دارند ولی چون منفعت خود را در نظر می گیرند بیشترین ضرر را می رسانند.

آیت الله حسینی همدانی  با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له  اشاره به جنگ نرم دشمن داشتند که  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که استعمارگران وارد کشور شدند یکی از مهمترین اهداف  آنها  غافل سازی مردم از اقتدار ملی بود که با جنگ نرم همراه  بوده است.

امام جمعه کرج افزود: رهبر معظم رهبری در سخنان خویش  اشاره به جنگ نرم دشمن و غفلت جبهه انقلاب از این موضوع  داشتند و از این امر گلایه مند بودند؛ بنابراین در جنگ نرم،  مهندسی آرام افکار عمومی برای هماهنگ سازی جامعه با اهداف و امیال دشمن را داریم.

وی یاد اورد شد: رکن اصلی جنگ نرم تبلیغات است که با ابزار رسانه انجام می شود که در این شرایط جبهه انقلاب نباید غافل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: در جنگ نرم دشمن به دنبال تغییر ماهیت جامعه هستند و برای این کار با تبلیغات رسانه ای پایگاه های مورد اعتماد مردم از جمله آموزش و پرورش ، خانواده و جوانان هدف قرار می دهند.

آیت الله حسینی همدانی  تاکید کرد: برای خنثی سازی این اهداف دشمنان باید مسوولان بسترهای تامین مسکن، اشتغال و ازدواج آسان  جوانان را فراهم کنند و گرنه با بی توجهی به آن با دست خود نابود خواهیم شد.

امام جمعه کرج بیان داشت:  تکثیر نسل و زادآوری یکی از نیازهای اساسی کشور است چرا  که در تهاجم فرهنگی ، آسیب های اجتماعی و فرهنگی  در ابعاد مختلف پیگیری و دنبال می شود و یکی از اقدامات دشمنان با بزرگ نمایی مشکلات، ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه است  و مخاطب را تحت تاثیر تبلیغات خود قرار می دهند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: همچنین دشمنان در تبلیغات رسانه ای خود  روی قومیت ها و مذاهب سرمایه گذاری می کنند تا وحدت ملی به هم ریخته شود و باید به این نکته توجه داشت که در جنگ نرم رسانه ها و فضای مجازی نقش اساسی را دارند و مخاطبان را تا رسیدن به هدف هدایت می کنند بطوریکه باورها و اعتقادات او را  تحت تاثیر قرار می دهند.

وی یادآورشد: در شرایط فعلی که دولت ، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا درانسجام هستند دشمن نگران شده و تلاش می کند تا مسوولان را به کارهای غیرضرور مشغول سازد و از امور مردم غافل کند تا مردم امیدشان را ازدست دهند.

امام جمعه کرج بیان داشت: جهاد تبیینی به فرمایش رهبرمعظم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد به این معنا که راهکار  روایت سازی رسانه ای است که اقدام جدی شود چرا که در این جنگ نرم هر دفاع به نفع طرف مقابل است و باید طرح هم برای حمله داشت.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب تمدن نوین اسلامی ،مساله محوری ،هوش مصنوعی، مهاجرت، استفاده از ظرفیت های جوانان در مدیرت ها را نیز مورد توجه قرار داده اند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهوری ساختار فرهنگی کشور را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده به طوریکه براین مهم تاکید داشتند که ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی  دارد .

وی خاطرنشان کرد: بنابرفرمایش رهبرمعظم انقلاب حرکت انقلابی دراین ساختار فرهنگی یعنی حرکتی عاقلانه و خردمندانه و اخیرا حکمی نیز برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند و اهمیت تحول فرهنگی را اعلام کردند .

امام جمعه کرج افزود: در مفاد گام دوم انقلاب تغییراتی را رهبر معظم انقلاب عرضه  داشتند که از جمله آن تحول و بازسازی ساختار فرهنگی کشور بوده  و درحکم ایشان اگر دقت کنیم شورای عالی انقلاب فرهنگی را قرارگاه تنها سیاسی معرفی نکردند بلکه آن را قرارگاه فرهنگ سازی دانستند.

مردم و نهادها برای رفع موانع تولید پای کار بیایند

آیت الله حسینی همدانی درخصوص تولید ملی نیز گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین مانع را در تولید ملی موانع فرهنگی دانستند؛ یعنی احساس ناامیدی ، بی حوصلگی و سرگرمی های مضر که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج ادامه داد: با توجه به شعار سال یعنی رفع موانع تولید و پشتیبانی ها باید همه مردم و مسوولان به همراه نهادهای اجتماعی ، تشکل های مردمی ،مساجد و خیریه ها برنامه ریزی جدی کار فرهنگی و گفتمان سازی داشته باشند .

وی اظهارداشت: در بحث تولید کننده ها نیز مصادیقی مانند توان داخلی ، استفاده از ظرفیت ها ، کنار گذاشتن روحیه تقلید و روی آوردن به خلاقیت مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: مسوولان نظارتی نیز باید به تولید داخلی به عنوان یکی از محورهای مبارزه با دشمن اعتقاد جدی داشته باشند؛ بنابر این در سطوح مدیریتی باید افراد مومن و انقلابی به کار گرفت و مصرف کننده باور اهمیت و ضرورت کالای ایرانی و خرید آن را برخود واجب بداند.

امام جمعه کرج افزود: تعصب روی خرید کالای ایرانی و قطع دست دلالان،  رونق تولید داخلی را درپی  دارد و همه مجموعه ادارات ایرانی باید از دانش بنیان ها خرید کرده و از مصرف چای و میوه خارجی پرهیز کنند .

وی یاد آورشد: متاسفانه دیده شده برق برخی  ادارات شب  هنگام روشن است و در طول ساعات کاری نیز به رغم کنار کشیدن پرده ها و روشنایی کافی باز هم لامپ ها روشن می ماند که باید در این زمینه دقت  نظر داشت و از اصراف خودداری کرد چرا که اقتصاد مقاومتی یعنی مصرف درست داشتن که این مهم بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: تشویق تبلیغ کالاهای داخلی و ایرانی با تخفیف های بالا و حتی رایگان و ارتباط بین صنعت و دانش بنیان از تدابیر جدی است که باید در حوزه رونق تولید مدنظر باشد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به مساله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: لازم است مکلف یا آمر به معروف ، مقدمات تاثیرگذاری دراین مهم را فراهم کند و اگر دید روش معمول  تاثیرگذار نیست روش خود را تغییردهد زیرا تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر مهم است .

وی ادامه داد: اساس تشکیل حکومت دینی و اقتدارآن امر به معروف و نهی از منکر است؛ اگر انسان یقین داشته باشد که امر به معروف تاثیری ندارد از او ساقط نمی شود و باید اساس تاثیر را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز اظهارداشت: امر به معروف نهی از منکر نشانه حضور دین در جامعه است و تاثیرکمی نیست .

صبح پیروزی یمن نزدیک است

امام جمعه کرج در ادامه به جنگ یمن اشاره کرد و افزود: آمریکا نفس های مصنوعی به عربستان در این موضوع می دهد و نبرد یمن به جایی کشیده که آبروی مستکبران ،آمریکا و اسراییل رفته است ؛ بنابراین صبح پیروزی یمن نزدیک است.

وی با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا  علیه ایران اسلامی بیان داشت: در مذاکرات اخیر وین ،  ایران اسلامی مواضع خوبی داشت  که البته تحرکات رسانه ای دشمن در این زمینه فعال است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: البته رییس آژانس انرژی اتمی  وابستگی خود را به آمریکا نشان داده  و همانطور که می دانیم مواضع ایران در برجام و انرژی هسته ای روشن استو امروز گفتمان دولت و دیپلماسی به شیوه ای پیش می رود  که امیدواریم به نتیجه برسد.

دستگاه های اجرایی البرز برای مساله کودکان کار هم افزایی ندارند

امام جمعه کرج با اشاره به افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی دراستان البرز گفت: این آسیب اجتماعی علل و ریشه های فراوانی دارد ومتاسفانه دستگاه های اجرایی البرز هم افزایی ندارند.

وی افزود: باید کار عاجلی در این زمینه تشکیل و قرارگاهی شکل گیرد و کار منسجمی نسبت به کودکان کار و متکدی انجام شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مساله حلقه دره (محل دفن زباله های استان ) و پسماند البرز خیلی طول کشید هرکسی آمد و رفت مطالبی گفت ؛این موضوع مخاطراتی برای محیط زیست دارد .

وی ادامه داد: در شورای شهر کرج مداحی صورت گرفت که کار قشنگی بود اما دقت شود که این مهم در زمان کار اداری صورت نگیرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …