جمعه , 31 فروردین 1403

فراخوان پرسش مهر۲۲ ریاست جمهوری در البرز

فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا پرسش مهر ریاست جمهوری را فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در بین دانش آموزان دانست و اظهار داشت: پرسش مهرریاست جمهوری به دنبال نهادینه کردن سوال و پرسشگری درگروه سنی دانش‌آموزی است تا آینده سازان ایران اسلامی درعرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.

وی بیان داشت: پرسش مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ زمینه ساز رشد و پرورش فرزندانمان در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است.

فهمیده تصریح کرد: این پرسش که همواره از سوی رییس جمهوری ایران در ابتدای سال تحصلی مطرح می شود درایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان موثر است که شیوه نامه اجرایی  آن به مدارس استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید ریاست جمهوری با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که « ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد و نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟» .

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را در بخش فرهنگی که شامل شعر، داستان کوتاه، قسمت رسانه و فضای مجازی، وب نوشت، ویدئوکست و در بخش هنری قسمت هنرهای تجسمی چون پوستر، عکاسی، تصویرسازی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی نستعلیق شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: علاقمندان دربخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه می توانند آثاری همانند مستند، داستانی، پویانمایی، نماهنگ واستندآپ کمدی ارسال کنند.

وی افزود: در بخش هنرهای آوایی سرود همگانی و در بخش رشته و گرایش‌های میان رشته‌ای سخنوری بخش ویژه سخنی با رییس  جمهور گنجانده شده است.

فهمیده به بخش ویژه این مسابقه و جایزه ملی دانش‌آموز شهید علی لندی با موضوع تاثیر فداکاری، ازخود گذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان شرکت کننده در فراخوان ملی پرسش مهر می‌توانند با ارسال اثر با موضوع جایره ملی آثار خود را به مدارس ارسال کنند.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند با ثبت نام از طریق سامانه همگام درقالب رشته‌ها و گرایش‌های مختلف جشنواره با خلق آثار فرهنگی و هنری به سوالات رییس جمهور پاسخ دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: دانش آموزان و فرهنگیان تا  ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ فرصت شرکت دربیست و دومین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری را دارند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …