یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

طرح سازگاری با کم آبی در بستر شاد البرز آغاز شد

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این طرح به منظور تقویت حس مسوولیت پذیری و آشنایی دانش آموزان با مبانی مصرف بهینه آب با توجه به کاهش میزان منابع آبی و افزایش درجه گرما در راستای افزایش مشارکت عمومی برای جلوگیری از هدر رفت آب اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه ایران با مشکل جدی کمبود آب رو به رو است،خاطرنشان کرد: هر کدام از ما در مقابل چگونه مصرف کردن از آب و نگهداری آن مسوول هستیم.

قاسمی بیان داشت: طرح سازگاری با کم آبی نیز به منظور جریان سازی مناسب برنامه های فرهنگی و آموزشی توسط دانش آموزان و معلمان در بین خانواده ها عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: دراین طرح به دنبال ترویج فرهنگ مدیریت آب به گفتمان رایج دانش آموزان در فضای مجازی مدارس و کانون خانواده هستیم.

قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان با آموزش نحوه درست مصرف کردن آب، می توانند معلم کوچک خانه خود باشند،اضافه کرد: اگر انسان در کودکی نحوه درست زندگی کردن و رفتارهای مناسب را بیاموزد همانند نقشی در سنگ، در وجود او تا پایان عمر باقی می ماند.

وی یادآورشد: به منظور استفاده درست از منابع طبیعی بویژه آب، باید در روش های زندگی خود اصلاحات و تغییرات اساسی ایجاد کنیم زیرا کشور از نظر منابع آبی بسیار فقیر است.

وی با اشاره به اینکه باید به کودکان آموزش دهیم که تنها با رفتار و مصرف درست قادر به ادامه زندگی خواهیم بود وگرنه طبیعت بر ما سخت می گیرد،عنوان کرد: میزان بارش ها درکشور ما یک سوم متوسط دنیا است درحالی که میزان آب سرانه مصرفی ما در چند سال گذشته روند افزایشی داشته است.

قاسمی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی و ایجاد هوشیاری و آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه استفاده بهینه از منابع طبیعی و آب است تا در آینده بتوانیم منابع و منافع ملی را بهتر مدیریت کنیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: بر اساس نظر کارشناسان، امسال بدترین نوع خشکسالی را در کشور تجربه می کنیم پس باید از منابع آبی موجود استفاده بهینه کرد و آب مایه زندگی را هدر نداد.

وی افزود: فرهنگیان، مربیان و دانش آموزان فعال در تشکل های مختلف دانش آموزی مدارس البرز در قالب این طرح با انتشار پیام های آموزشی، نقاشی، عکس نوشته و فیلم کوتاه سعی می کنند در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب ایفای نقش کنند.

قاسمی تاکید کرد: با سازگاری با کم آبی می توان از بحران آب پیشگیری کرد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی شاغل دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …