شنبه , 15 اردیبهشت 1403

شناسایی اولیای بی سواد البرز در دستور کاری قرار گیرد

تقی نادری عصر شنبه در نشست هم اندیشی پروژه مهر ۱۴۰۰ سواد آموزی این استان که درسالن امام علی (ع) برگزارشد، افزود: برنامه ریزی برای توسعه کمی سواد آموزی استان در راستای هدف گذاری های انجام شده، شیوه نامه پروژه مهر سوادآموزی، تدوین برنامه عملیاتی و سند اجرایی مستند به سند تحول بنیادین از مسائل مهم محوری حوزه سواد آموزی البرزاست که نیاز به توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده ازفرایند تیمی و مشارکتی در تحقق اهداف سواد آموزی نقش موثری دارد، خاطرنشان کرد: برای توسعه مهارت های سواد آموزی در استان البرز باید با برنامه ریزی کار کرد.

نادری تصریح کرد: اجرای فعالیت های خلاقانه ،ابتکاری و نوآوری در تحقق طرح و برنامه های سواد آموزی با هدف اهمیت تغییر و جایگاه آن در بهبود فعالیت های آموزشی از محورهای مهم کاری این حوزه است که نیاز به توجه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اندیشی می‌تواند ارزش فراوانی برای شناسایی فرصت‌ها، نقاط قوت، ضعف و چاره اندیشی برای مواجه با مسایل و مشکلات سازمانی وحل مسئله داشته باشد، اضافه کرد: سازمان هایی که تفکری رو به جلو دارند، به سمت گفتگوها و ارزیابی های مکرر و مستمری می روندکه به آنها فرصت می دهد  به منظور بحث در مورد پروژه ها و فعالیت ها و گرفتن بازخورد بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

نادری بیان داشت: در تصمیمات استراتژیک خرد جمعی به کار می آید و در سازمان های چابک موقعیت و جایگاه شغلی اهمیت چندانی ندارد زیرا افراد با یکدیگر همکاری می کنند و اعضای تیم اهداف مشابه دارند و یکدیگر را برای توسعه مهارت هایشان مسئول و پاسخگو می دانند.

 وی به توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در کارگروه سواد آموزی نواحی و مناطق استان پرداخت وعنوان کرد:  آموزش دهنده ها بر اساس اولویت بندی موضوعات آموزشی در راستای نیاز سنجی انجام شده به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار معاونت سواد آموزی البرز است.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و چالش های ایجاد شده در امر فرایند یاددهی – یادگیری همچنان در تولید محتوای آموزشی دوره های سواد آموزی و انتقال، تغییر رویکرد در شرایط بحرانی و مدیریت بحران متناسب با موقعیت به وجود آمده و اتخاذ تصمیمات مناسب برای تبدیل تهدید به فرصت از مسائل مهمی است که نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان البرزگفت: پیگیری در خصوص اجرای مناسب فعالیت های آموزش از راه دور به سواد آموزان و نظارت بر اجرای فعالیت آموزش دهنده ها برای استمرار جریان آموزشی با استفاده از ظرفیت مسوولان سوادآموزی از اولویت برنامه های این حوزه در شرایط کنونی است.

وی توجه به فعالیت مراکز یادگیری محلی و تجهیز و توسعه این مراکز در سال ۱۴۰۰ را به عنوان مراکز اثر بخش برای مهارت آموزی در کنار آموزش سواد به جامعه هدف را مورد تاکید قرار داد و افزود:  مهمترین انتظاراین حوزه در خصوص برنامه ریزی برای شناسایی اولیا بیسواد، تحقق حجم ابلاغی سال ۹۹، مطالعه دقیق نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه و پاسخگویی به موقع به مطالبات، ارزیابی دستگاه و مستند سازی مطلوب فعالیت های مربوط به آن جهت بارگذاری در سامانه نظارت است.

نادری، راه اندازی مدرسه مجازی ، مدرسه محور نمودن سوادآموزی ، ایجاد، راه اندازی و حفظ مراکز یادگیری، هم افزایی نیروی انسانی ، ظرفیت یابی و ظرفیت سازی برای ارائه خدمات سوادآموزی در قالب مشارکت های بین بخشی ،اجرای طرح و برنامه های مکمل و چگونگی مستند سازی فعالیت های مربوط به آنها،  نظارت و بازدید میدانی را از جمله برنامه های مهم سوادآموزی استان البرز درسال تحصیلی آینده  ذکر کرد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …