جمعه , 31 فروردین 1403

آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس به همراهی خانواده ها نیاز دارد

سالار قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در وضعیتی که بیماری کرونا کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است، اقناع سازی افکار عمومی برای بازگشایی حضوری مدارس کار دشواری است ولی فعالان این دستگاه تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای بازگشایی هموار کنند.

وی با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا گرچه مشکلاتی را برای آموزش و پرورش و خانواده‌ها به وجود آورد،خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا با تقویت زیر ساخت‌های فن‌آوری اطلاعات، فاصله خانواده‌ها با آموزش و پرورش کمتر شود.

وی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت و تعامل به وجود آمده برای بازگشایی حضوری ایمن و مطمئن مدارس استفاده کنیم.

قاسمی تصریح کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است و برای فعالیت‌های آموزشی حضوری مدارس تابع تصمیمات و سیاست‌های ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه اشتیاق همه جامعه آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس است، عنوان کرد: باید به شیوه نامه الگوی بازگشایی و زمینه سازی برای آغاز فعالیت های حضوری با تعامل موثر با اولیا، انتقال پیام های انگیزشی با هدف کاهش اضطراب اولیا و دانش آموزان و ایجاد زمینه روانی برای استقبال از آموزش حضوری توجه کرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید با رعایت شیوه نامه الگوی بازگشایی و سایر شیوه نامه های بهداشتی آمادگی ذهنی، روانی و رفتاری و زمینه اعتماد اولیا و دانش آموزان برای حضور در مدارس را باید فراهم آورد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …