شنبه , 1 اردیبهشت 1403

نقش موسسه رازی در کنترل بیماری های دام و طیور درخشان است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی موسسه تحقیقات و اکسن و سرم سازی رازی، دکتر سید بهمن نقیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارتباطات بین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی که نقش مکمل یکدیگر را در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور دارند در بهترین سطح در طی سالیان اخیر قرار دارد، افزود: موسسه رازی ثابت کرده تامین کننده تعداد قابل توجهی از واکسن های حوزه دامپزشکی به ویژه دام و طیور است و در کنترل بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند.
وی اظهار داشت: با قاطعیت اعلام می کنیم در بسیاری از موارد که که بررسی هایمان را در عرصه فارمی در ارتباط با واکسن های تولیدی موسسه رازی انجام دادیم نتایج بسیار درخشانی دریافت کردیم.
وی ضمن قدردانی از مجموعه موسسه رازی، تصریح کرد: انتظار داریم این همکاری ها با موسسه رازی به گونه ای استمرار پیدا کند که نتایج آن به بهره برداران عرصه دامپزشکی که همان دامداران چه در بعد صنعتی و عرصه تولید و چه به عنوان اسباب معیشت مردم هستند، بتوانیم رسالت اصلی خود را در این زمینه انجام دهیم.

نقیبی در خصوص واردات واکسن های طیور بیان داشت: عرضه و تقاضا در موضوع واردات، صادرات و تولیدات داخلی، نقشی تعیین کننده ایفا می کند و البته کیفیت واکسن ها نیز موضوعی غیرقابل چشم پوشی است.

وی خاطرنشان کرد که تعدادی از واکسن ها در کشور تولید نمی شوند و به ناچار ناگزیر به واردات هستیم.

موسسه رازی ۹۶ درصد نیاز کشور به واکسن های دامی و ۳۰ درصد نیاز کشور به واکسن های طیور (۷۰ درصد واردات) را تامین می کند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …