چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

شرایط خدمت سربازی متعهدین منفک شده

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی البرز از شرایط خدمت سربازی متعهدین منفک شده از دستگاه‌های دولتی خبر داد.

شرایط خدمت سربازی متعهدین منفک شدهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ محمد خدامی گفت: کلیه مشمولانی که حسب نیاز دستگاه‌های غیرنظامی و در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی و در راستای ماده (۶۶) قانون خدمت وظیفه عمومی با سپردن تعهد خدمت به میزان حداقل چهارسال به استخدام دستگاه‌های غیرنظامی دولتی در می‌آیند متعهدین گفته می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی البرز، افزود: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مدت زمان تعهد در دستگاه‌ها برای این دسته از افراد متغیر است به طور مثال قوه قضائیه ۱۰ سال، وزارت آموزش و پرورش حداقل پنج سال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پنج سال، اعضای هیئت علمی چهارسال و سازمان هواپیمایی کشوری ۱۰ سال است.

به گفته سرهنگ خدامی: آن دسته از متعهدین خدمتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیلی (ارادی یا غیر ارادی) از خدمت برکنار شوند موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از زمان برکناری یعنی از تاریخ اجرای حکم رهایی، با به همراه داشتن گواهی خدمتی صادره از سازمان مربوطه برای رسیدگی به وضع مشمولیت خود اقدام کرده و از طریق یکی از دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) درخواست اعزام به خدمت را ثبت نمایند.

معاون وظیفه عمومی البرز، افزود: این دسته از مشمولان در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر، مشمول غایب شناخته شده و از تسهیلات پیش بینی شده در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی نظیر دریافت مجوز تحصیلی، خروج از کشور، و استخدام محروم می‌شوند.

به گفته معاون وظیفه عمومی البرز: مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …