شنبه , 8 اردیبهشت 1403

سفرهای جاده‌ای در استان البرز افزایش می‌یابد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از روابط عمومی انتظامی استان البرز؛ سردار عباسعلی محمدیان در رزمایش نوروزی پلیس و دستگاه‌های امدادی استان البرز که در ستاد فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کاهش شیوع کرونا و کاهش محدودیتها حجم سفرهای نوروزی در سال جدید روندی صعودی دارد.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده حجم سفرهای نوروزی نسبت به دو سال گذشته حدود 30 درصد افزایش می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه بر اساس آمار تعداد دارندگان گواهینامه رانندگی در البرز حدود یک‌میلیون و 500 هزار نفر است، اضافه کرد: این استان حدود 2 میلیون دستگاه خودروی بومی دارد که در البرز برای آنها شماره‌گذاری شده است.

این مقام انتظامی تأکید در خصوص اهمیت ترافیک جاده‌ای در این ایام ابراز کرد: از طرفی محدودیت زمانی برای سفرها به‌واسطه ماه مبارک رمضان داریم که مراحل رفت و برگشت مسافران 6 مرحله پیش‌بینی شده است که از امروز عصر برای تهرانی‌ها شروع می‌شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: با این شرایط، البرز ویژگی خود را دارد زیرا این استان در مسیر مسافران نوروزی تمام استان‌های کشور قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 میلیون خودرو در ایام نوروز از جاده‌های البرز تردد کنند.

وی اذعان کرد: در 2 نوروز گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی 55 میلیون تردد را در جاده‌های البرز شاهد بودیم.

سردار محمدیان گفت: حضور پرانرژی پلیس برای اجرای طرح برخورد خوب با مردم و مهمان‌نوازی از مردم در ایام نوروز به‌عنوان مهم‌ترین اولویت کاری ماست.

وی خطاب به کارکنان خدوم انتظامی استان البرز بیان داشت: ما باید با سعه صدر با مسافران برخورد کنیم و ادامه سفری شیرین برای آنان رقم بزنیم ضمن آنکه راننده‌ای که تخلف دارد توقیف ساعتی برای آن اعمال کنیم تا برای خود و دیگران حادثه به وجود نیاورد.

فرمانده انتظامی البرز تأکید کرد: برخورد خوب توأم با رأفت اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در سرلوحه امور قرار دهیم و ما با ابزار قانون و اخلاق باید اقتدار نظام را نشان دهیم که یکی از نشانه‌های اقتدار رعایت وضع ظاهری و برخورد خوب است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: باید نشان دهیم نظام اسلامی در عین حال که در اجرای قانون و مقررات قاطع است، رأفت هم دارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند که انتظامی رفتار توأم با اقتدار و رأفت و مهربانی باید داشته باشد.

سردار محمدیان بیان داشت: مردم عزیز ایران اسلامی، اجتماعی و اخلاق‌مدار هستند و ما باید با این دیدگاه وظیفه را انجام دهیم قطعاً تأثیرگذار است.

سردار محمدیان افزود: در حوزه امنیت تا زمانی که این امنیت نقض نشود قدر آن را نمی‌دانیم اما وقتی حادثه‌ای مانند انسداد جاده رخ می‌دهد و ترافیک به وجود می‌آید آن‌وقت قدردان ترافیک روان هستیم.

انتهای پیام/س+

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …