یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

زمینه همکاری فرهنگی بین میراث البرز و شهرداری کرج فراهم شد

فریدون محمدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  برگزاری‌ دوره‌های آموزشی رایگان با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری کرج از مفاد این تفاهم نامه است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهارداشت: این تفاهم نامه همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ به منظور ایجاد اشتغال پایدار و آموزش رشته‌های متنوع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرج و این اداره‌کل منعقد شد.

محمدی  اظهارداشت: بر این اساس مقرر شد دوره‌های آموزشی ویژه سرپرستان خانوار، افراد بی‌بضاعت و جوانان در فرهنگسرای شریعتی منطقه اسلام‌آباد کرج برگزار شود.

وی با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت علاقمندان و شهروندان  عنوان کرد: حفظ و اشاعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فاخر، توسعه فرهنگ شهری با توجه ویژه به هنرهای دستی و حمایت از هنرمندان و علاقمندان به رشته‌های صنایع‌دستی، بهره‌گیری از ظرفیت و توان هر دو نهاد مربوطه در راستای گسترش آموزش‌های خانواده محور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت رایگان از جمله اهداف مشترک این تفاهم‌نامه همکاری محسوب می‌شود.

محمدی افزود: برنامه‌ریزی آموزشی و اعزام مربیان واجد صلاحیت، پرداخت حقوق و حق بیمه مربیان، ثبت‌نام هنرجویان، برگزاری آزمون پایان دوره و صدور گواهی‌نامه مهارت، مشاوره و ارائه راهکارهای درآمدزایی و اشتغال پایدار، برگزاری نمایشگاه و بازارچه عرضه محصولات کارآموزان، برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی، تجهیز فضای آموزشی، تأمین مواد اولیه مورد نیاز از جمله تعهدات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز اختصاص فرهنگسرای شریعتی اسلام‌آباد به منظور امور آموزشی، حفظ امنیت، ایمنی و پرداخت هزینه‌های جاری ساختمان مزبور بر عهده سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج به عنوان طرف اول قرارداد مشارکت خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تصریح کرد: نحوه اطلاع‌رسانی و اعلام فراخوان عمومی دوره‌های آموزشی، شناسایی و معرفی گروه‌های نیازمند و علاقمند و برنامه‌ریزی مشترک به منظور تعیین رشته‌های هنری و مربیان مجرب طبق توافق با همفکری و مشارکت طرفین انجام می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …