پنجشنبه , 9 فروردین 1403

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، زیست محیطی و گردشگری پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به “شکوفایی ظرفیت‌های معدنی بافق با تکمیل زنجیره تولید فولاد“، “مجتمع بندری شهید رجایی و سیاست تحولی دولت سیزدهم“، “شادابی؛ رهاورد غازهای پیشانی سفید برای تالاب‌های آذربایجان‌غربی“، “نبض تند آسیب‌های اجتماعی زیرپوست شهر قزوین“، “نارضایتی کشاورزان خوزستانی از تمدید نشدن وام‌های کشاورزی” و “مصرف خودسرانه ویتامینها و مکملهای دارویی و عوارض سوء آنها” اشاره کرد.

 دفتر  ایرنا در مراغه با تهیه گزارشی با عنوان کشاورزان چرا باید به کشت دیم رو آورند؟ به کاهش منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و اهمیت سیاستگذاری برای تجهیز اراضی به سامانه آبیاری مدرن پرداخته است. همچنین در این گزارش با توجه به قرار گرفتن ستاد مرکزی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه، به شرایط مساعد ۱۶ استان کشور برای زراعت دیم و لزوم توجه به بهره‌وری آب و نیز اشاره شده است.

از گرگان هم خبر رسید که نیکزاد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی میهمان مردم این شهر است. او که در همایش ملی نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی شرکت کرده بود تاکید کرد که انقلاب اسلامی احیاگر تفکر اسلام ناب محمدی (ص) در حوزه زنان و بانوان است.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

فرمانده کل انتظامی هم که امروز در یادواره شهدای امنیت در خیمه گلستان شهدای شهر اصفهان تاکید کرد که ناجا از آمران به معروف حمایت می‌کند. سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز آمران به معروف و ناهیان از منکر یک وظیفه الهی و فراموش شده را انجام می دهند و همه مسئولان باید از آنها  حمایت کنند.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

جانشین معاون امور صنعت و تجارت صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور هم که به سمنان سفر کرده است بر افزایش دامنه فعالیت‌های پدافندی به منظور جلوگیری از بحران‌ها در کشور تاکید دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا در سمنان خواستار نهایی شدن افزایش اعتبارات فرهنگی وزارت علوم با مساعدت مجلس شد. به گفته وی تخصیص بودجه با توجه به شرایط اقتصادی خوب صورت نگرفته است.

همچنین معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه ارومیه گفت که مولفه های بین المللی شدن دانشگاه های ایران ایجاد نشده است.  به گفته وی در تربیت هویتی دانشجویان بین الملل در حال تحصیل در ایران نیز کار کارشناسی صورت نگرفته است

نقشه راه افزایش امنیت سایبری شبکه بانکی کشور ترسیم شد. عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بوشهر آن را به نقل از مدیر توسعه فناوری شرکت کاشف بانک مرکزی منتشر کرد. 

رییس ثبت اسناد کشور هم در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس اعلام کرد که سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور صادر شده است. حدود ۱۳۸ میلیون هکتار از مجموع مساحت ۱۶۷ میلیون هکتاری کشور عرصه ملی است.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز که میهمان مردم بیرجند است در کارگاه استانی علمی و کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم شایع و آسیب‌های نوپدید در نیروهای مسلح گفت که حساسیت مدیران و فرماندهان لازمه یک سازمان با فضیلت است.

مدیرکل طرح‌های مسکن ملی بنیاد مسکن کشور هم در نشست بررسی مشکلات طرح های اقدام ملی مسکن استان فارس از هدف‌گذاری طرح های تامین مسکن در ۴۳۵ شهر خبر داد. این شهرها با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر و با مشارکت بنیاد مسکن انتخاب شده‌اند.

از مرکز ایرنا در خرم‌آباد هم خبر رسید یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان در سفر هیات دولت به کشاورزی لرستان اختصاص یافت. به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان این میزان جهت توسعه بخش کشاورزی هزینه خواهد شد.

عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان در مجلس نیز در گفت وگو با ایرنا در گرگان،  خشک‌شدن خلیج گرگان را فاجعه ملی دانست. خشک شدن این خلیج علاوه بر اینکه شرایط اقتصادی اجتماعی زندگی ۲ میلیون گلستانی را تحت تاثیر قرار می دهدو اهالی استان‌های مجاور را نیز از تبعات ریزگردها در امان نخواهد گذاشت.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

خبرنگار ایرنا در بیرجند هم در خبری به نقل از مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اعلام کرد که بیش از ۵۱۲ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شده است. این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ۲۲ درصد افزایش و از نظر وزن ۳۵ درصد کاهش داشته است.

بلندترین برج صنعت پتروشیمی ایران با موفقیت در ماهشهر نصب شد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در اهواز آن را منتشر کرد. این برج که یک هزار و ۲۰۰ تن وزن و یکصد متر ارتفاع دارد به طور کامل به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا در سنندج اعلام کرد که قرارداد ۱۸ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی بانه منعقد شد. وی یکی از برنامه‌های اولویت دار شرکت شهرک‌های صنعتی استان را بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه خواند.

امروز از خرم‌آباد  خبر سفر  معاون پارلمانی رییس جمهور منتشر شد.  جلسه با کانون دانشگاهیان استان لرستان برنامه دوم معاون پارلمانی رییس جمهور در روز اول سفربه لرستان است که شامگاه امشب در خرم آباد برگزار خواهد شد.

دفتر ایرنا در شهرری هم از آغاز پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس کشور در شهر ری  خبر داد. حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت الله کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) (شاهچراغ)، حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران از میهمانان ویژه این اجلاسیه هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این اجلاسیه اعلام کرد که زمینه سفر زمینی به این اماکن متبرکه به زودی فراهم می شود.  حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی هم که جزو سخنرانان اجلاسیه آستان‌های مقدس کشور بود تفرقه‌انگیزی امام جماعت اهل سنت را محکوم کرد.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

دبیرکل اتاق بازرگانی کرمانشاه هم در نشست فعالان اقتصادی این استان اعلام کرد که همکاری‌های تجاری این استان با کشور مالزی افزایش می‌یابد. به گفته پناهی، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲.۵ درصد مساحت کل کشور معادن و صنایع فراوانی را در خود دارد.

امروز از شهر کرد هم خبر رسید که دومین زمین‌لرزه کوهرنگ در روز چهارشنبه ثبت شد. این زلزله‌ به بزرگی ۴.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۱:۵۱:۰۹ امروز چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز از کسری ۲۶۴ میلیون مترمکعبی سدهای پنجگانه استان تهران خبر داد و گفت که حجم آب سدهای تامین کننده آب شرب تهران در حال حاضر ۳۶۰ میلیون مترمکعب است.

از کسری آب سدهای تهران تا صدور سند مالکیت ۸۷ میلیون هکتار عرصه‌ ملی

مرکز ایرنا در خرم آباد نیز امروز به نقل از نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خبر داد که ۵۲ درصد روستاهای کشور طرح هادی دارند. وی تاکید کرد که در افق ۱۴۱۰ همه واحدهای روستایی مقاوم سازی خواهد شد و جشن نوسازی برگزار می شود.

از بیرجند نیز خبر رسید که ۲ هزار و ۹۲۱ کیلوگرم مرفین در خراسان جنوبی کشف شد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تایید این خبر تصریح کرد که این محموله بزرگترین محموله کشف شده بوده که تاکنون سابقه نداشته است.

امروز همچنین مرکز ایرنا در زاهدان هم خبر داد که جوان راسکی در ایرانشهر به قتل رسید. نیروی انتظامی با تایید این خبر اعلام کرد که عملیات شناسایی و دستگیری عوامل قتل این جوان را آغاز کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش ۷۷ درصدی بودجه سال آینده استان اردبیل خبر داد. به گفته این مقام مسئول امسال بودجه استان اردبیل ۲۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شد که این رقم در لایحه ۱۴۰۱ بیش از ۳۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

مرکز ایرنا در اصفهان نیز در خبری به نقل از رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تصادف زنجیره ای یک اتوبوس و چهار خودرو در کاشان و مصدوم شدن ۹ نفر در این حادثه خبر داد.

امروز در چابهار هم آیین یادواره شهدای تاسوعای حسینی چابهار در مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد. فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان در این مراسم شهدای شیعه و سنی تاسوعای حسینی سال ۸۹ چابهار را مدال افتخار سیستان و بلوچستان دانست. رییس بنیاد شهید چابهار هم بعنوان  سخنران در این یادواره تاکید کرد که خون شهدای شیعه و سنی در حادثه تاسوعای حسینی چابهار درهم‌آمیخته شد. فیلم این مراسم را در زیر ببینید.

گروه اخبار استانهای ایرنا هم با انتشار گزارشی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد. در مقدمه این گزارش آمده است: بنا بر اعلام کارشناسان حوزه بهداشت و درمان با شیوع سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در جهان، احتمال ورود آن به کشور وجود دارد اما در صورت رعایت توصیه‌های بهداشتی و تداوم واکسیناسیون عمومی (تزریق نوبت سوم) سرایت بیماری کمتر شده و مرگ و میر کاهش می‌یابد.

همچنین این گروه پیرو گزارش روز گذشته درباره مطالبات معلمان، با تهیه گزارش دیگری با عنوان تصویب رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال و پیام تبریک نمایندگان مجلس به بررسی پیام‌های توییتری نمایندگان استانی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان پرداخت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …