یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

امام جمعه کرج: انتخابات امسال اوج تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: در جریان انتخابات قبل، بعد و هم اکنون شاهد هستیم که دشمنان نظام و ملت با استفاده از رسانه ها و تمام توان خود به دنبال این بودند که با تحریم انتخابات بین مردم و نظام فاصله بیاندازند.
وی اضافه کرد: اما مردم نقشه های آنها را به خوبی خوانده و با مقاومت تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کرده و در انتخاباتی پرشور اقتدار نظام را تثبیت و آن را به اوج رساندند.
حسینی همدانی گفت: حال در دولت آینده امیدواریم که این مسیر با اتکای به درون و گوش به فرمان بودن مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده و شاهد برقراری نظام اسلامی باشیم.
وی با اشاره به فرارسیدن حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: این هفته با این عنوان نامگذاری شده که مردم دشمنی های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا را علیه نظام و ملت فراموش نکنند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: مردم فراموش نکنند که دشمنی خونخواری به نام آمریکا داریم که اگر چه عده ای در داخل تلاش می کنند تا چهره پلید و جنایتکار این استکبار را تطهیر و با القای اینکه می توان به جنایتکار اعتماد کرد.
 وی ادامه داد: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و تحت هدایت رهبری امامیت نه تنها ملت ایران بلکه تمام زنان و مردان آزاده دنیا به شناختی از جنایت های آمریکا رسیده اند که هر چه فریاد دارند بر سر این جنایتکار بزنند.
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به جنایت های آمریکا علیه مردم ایران اظهار داشت: نخستین مرحله جنایت های آمریکا در همان سال های نخست پیروزی انقلاب و با جنگ، ترور و تجزیه طلبی در برخی مناطق ایران بود که می خواستند در همان ابتدا کار را تمام کنند.
حسینی همدانی ادامه داد:این در حالی بود که نظام اسلامی توانست این تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و با دنبال کردن قدرت بازدارندگی خود علاوه بر حفظ خود در منطقه نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی ادامه داد: مرحله دوم نیز بعد از جنگ و تا پایان دوره دوم اصلاحات بود که با وارد کردن فشارهای بین المللی و اینکه عده ای مدافع و واداده خود را در داخل کشور بر سر کار بیاورند که به دلیل وادادگی عده ای این تهدید تبدیل به فرصت نشد.

خطیب جمعه کرج افزود: مرحله بعدی نیز شروع و تشدید فشارهای اقتصادی بود که این بار نیز موفق نشدند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
وی در ادامه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تحول اقتصادی اظهار داشت: دوره های بعد برجام، پسا برجام و توطئه های آمریکا و برخی از کشورهای منطقه و ائتلاف هایی که در منطقه علیه ما صورت می گرفت بود که آمریکا در  کشورهای منطقه و در داخل کشور توسط برخی از افراد از جمله رسانه ها، هنرپیشه و اساتید دانشگاه به دنبال اجرای ۲ برنامه بود.

حسینی همدانی تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که آمریکا، کشورهای منطقه و افراد واداده داخلی شان به دنبال اعمال کردن آن بودند این بود که به رهبر ایران فشار بیاوردند تا از عقایدش دست بردارد و دومین هدف شان نیز این بود که بایستی تلاش کنند تا نظرات ایشان در داخل نظام عملیاتی نشود همان چیزی که در این دوره شاهد آن بودیم، در حالی به دنبال موفق شدن در این اهداف بودند که موفق نیز نخواهند شد که هدف بعدی شان پیاده کردن مراحل دیگر از جمله تغییر قانون اساسی، از کار انداختن ولایت فقیه و تضعیف سپاه است.

وی تصریح کرد: در این بین برای خنثی کردن نقشه های این دشمنان بایستی رابطه مردم با نظام هر چه بیشتر مستحکم تر شود چرا که دشمنان به دنبال این هستند که بین مردم و نظام فاصله بیاندازند همان گونه که در انتخابات و امروز نیز که انتخابات به پایان رسیده شاهد آن بودیم و هستیم اما با حضور قدرتمند مردم نظام به خوبی تثبیت شد.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات در بیست و هشتم خرداد اشاره کرد و گفت: ضمن آرزوی موفقیت برای منتخب ملت امیدواریم که بار دیگر به آرمان ها و ارزش های انقلاب و به راه اصلی برگشته و شاهد توسعه در مسیر اشتغال و تولید باشیم.

حسینی همدانی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این بیانیه آینده کشور به خوبی روشن و مشخص و هدف از آن تحقق تمدن نوین اسلامی است، این در حالی است که برای رسیدن به این مهم یکی از کارها انتصاب و روی کارآمدن کارگزارانی شایسته است که به امید خدا دولت جدید در انتخاب وزرا و نصب مدیرانش به این مهم به خوبی توجه داشته باشد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اشاره و افزود: با انتخاب ریاست قوه قضاییه به عنوان منتخب ریاست جمهوری، ریاست قوه قضاییه جدید نیز به زودی معرفی که از وی نیز انتظار می رود که نگاه رهبری در شاخص دولت اسلامی که سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد که دولت تا به امروز در آن موفق نبوده را به خوبی محقق و اجرایی کنند.

وی ادامه داد: رییس جمهوری منتخب پیش از این در دستگاه قضا به خوبی نشان دادند که در مبارزه با فساد مصصم هستند و این مساله را بارها ثابت کردند که این بار نیز در مسند ریاست قوه مجربه امیدواریم که ریشه فسادهای اقتصادی را با عمل خود و حمایت های مردمی بخشکاند.

حسینی همدانی با اشاره به نقش قوه قضاییه در کشور خاطرنشان کرد: قوه اگر با اقتدار در برابر فساد مقابله کند مردم به برقراری عدالت امیدوار خواهند شد همانگونه که در طول سال های اخیر در قوه قضاییه شاهد مبارزه های جدی با فساد بودیم که امیدواریم مدیریت جدید نیز طرح تحول اقتصادی و مبارزه با فساد را همچنان ادامه دهد.

وی ادامه داد: در همین استان خودمان دیدید که با مسایلی از جمله زمین خواری، کوه خواری و امثال این موارد به خوبی مقابله و حرکت های خوبی در این راستا صورت گرفت که این مهم علاوه بر افزایش امید مردم موجب نشان دادن هر چه بیشتر کارآمدی نظام می شود.

حسینی همدانی افزود: به همین منظور نقش قوه قضاییه در حفظ امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، استقلال، قانونمداری، برقراری عدالت و مبارزه با فساد به خصوص در بخش اقتصادی بسیار تعیین کننده و مهم بوده و انتظار مردم نیز از این قوه این است که تامین کننده سلامت اجتماعی، برقراری امنیت و عدالت باشند.

وی گفت: از این رو دستگاه قضایی بایستی آنقدر کارآمد باشد که حتی ضعفا و فقرا نیز بتوانند حق خود را از ظالم هر چقدر پولدار و قوی باشد بگیرند و از سوی دیگر جنایتکاران و مفسدان جرات پیاده کردن جرم و یا فسادی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه با اشاره به سند تحول قضایی خاطرنشان کرد: اقتدار عدالت و گسترش آن بر عهده قوه قضاییه است که در همین راستا قوه قضاییه این طرح تحول را اجرایی و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه توجه دقیق و عمل به تذکرات رهبری در این مسیر راه گشا خواهد بود افزود: در بخش مطالبات بین المللی دستگاه قضا بایستی در مواردی از جمله شهادت شهید سلیمانی و ترور دانشمندان هسته ای ما گام بردارند.

حسینی همدانی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: وی خدامحور و قانونمدار بود و نسبت به سیاست های جهانی به خوبی آشنایی داشت، این شهید بزرگوار با برنامه بود و زمان خود را به خوبی می شناخت و نسبت به آن آگاهی داشت.

خطیب جمعه کرج دربخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره و افزود: شکایت های متعدد همراه با مستندات از مناطق مختلف استان از جمله خرید و فروش رای به بنده و شورای نظارت رسیده که بایستی با قاطعیت و بدون اغماض با این تخلفات برخورد و از آرای مردم صیانت شود.

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود در انتخابات جریان زر و زور را دفع کردند اظهار داشت: انتظار ما از منتخبان در شوراهای اسلامی این است که مراقب افراد خوش خط و خال و افرادی که رنگ عوض کردند باشند، به کسی قولی نداده و تا فرصت دارند بر روی برنامه های خود کار کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …