پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

رضا مستوفی فرد، باستان شناس پیشکوست ایرانی در گذشت

رضا مستوفی‌فرد، باستان‌شناس پیشکسوت محوطه‌های تاریخی کشور مانند مارلیک و دشت قزوین بعد از ۵۱ سال تلاش در حوزه موزه‌داری و باستان‌شناسی در ۸۸ سالگی درگذشت.

رضا مستوفی فرد، باستان شناس پیشکوست ایرانی در گذشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رضا مستوفی فرد فارغ التحصیل رشته باستان شناس از دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۴۵ نیز به استخدام این دانشگاه درآمد و به عنوان استادیار در گروه باستان شناسی مشغول به کر شد.

وی در حفاری‌های متعدد باستان شناسی شرکت داشته که از جمله مهمترین آنها شرکت در حفاری تپه مارلیک به سرپرستی دکتر عزت الله نگهبان و سرپرستی چند فصل کاوش آموزشی دانشجویان باستان شناسی دانشگاه تهران در دشت قزوین بوده است.

وی همچنین از پیشکسوتان دانش موزه داری و مدرس این رشته بوده و جامع موزه داری کشور از خدمات او بهره‌ها برده است. از جمله خدمات وی در عرصه موزه داری تلاش برای راه اندازی موزه مقدم است. مستوفی فرد تا سال ۹۶ به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد به این ترتیب جامعه باستان شناسی و موزه داری ایران نزدیک به نیم قرن از خدمات وی بهره جست.

مستوفی‌فرد یکی از پیشکسوتان دانش موزه‌داری و  مدرس این رشته بود. همچنین برای راه‌اندازی موزه مقدم تلاش زیادی کرد.

قرار است پیکر این باستان‌شناس صبح روز پنجشنبه ۷ بهمن از دانشگاه تهران تشییع و در آرامگاه خانوادگی‌اش در آرامستان امام زاده هادی و علی نقی ینگه‌امام در هشتگرد استان البرز به خاک سپرده شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …